UN CURS REFLEXIONA SOBRE LA CONVIVÈNCIA DE LLIBERTAT I SEGURETAT A LES SOCIETATS MODERNES

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc els dimarts i dijous del 8 al 22 de novembre a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet.

diptic_int2Els atemptats comesos per l’ISIS a París el novembre de 2015 van tornar a plantejar la cíclica discussió entre dos aspectes importants en les societats modernes: la llibertat i la seguretat. Quina és la relació entre dos drets que, molt sovint, es qualifiquen d’antagònics? Vivim un retrocés en la convivència entre els dos conceptes? Ha estat possible alguna vegada la conjunció de llibertat i seguretat?

Els dimarts i dijous del 8 al 22 de novembre, el curs ¿Llibertat vs Seguretat? pretén cercar respostes a aquestes qüestions repassant aspectes que semblen cabdals per entendre la dificultat de conjugar de forma efectiva aquest binomi.

La seguretat en societats complexes” és el títol de la primera sessió del curs, a càrrec d’Ángel Párraga i Santiago Costa, que analitzaran l’evolució del concepte “seguretat” i les seves dimensions. La segona sessió, impartida per Lidón Gasull, explicarà les conseqüències en matèria de drets humans de les retallades en llibertats. En la tercera sessió, Eduard Martínez (Aministia Internacional) aportarà la visió sobre el terreny, amb un repàs a la tendència global de retallades de llibertats en nom de la seguretat.

La xarxa i els límits de la intimitat personal” centraran la quarta sessió, a càrrec de Liliana Arroyo, qui abordarà conceptes com “vides transparents” i “petjada digital”, i les seves implicacions en quant a drets civils i llibertats en entorns democràtics. Per acabar, David Bondia i Isidor Garcia parlaran, en l’última sessió del curs, del desequilibri existent entre seguretat i llibertat en el nostre ordenament jurídic.

El curs, que tindrà lloc els dimarts i dijous de 18 a 21 h. a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet), està organitzat per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Club UNESCO de L’Hospitalet) i la Fundació Solidaritat UB, i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans, la Universitat de Barcelona i Amnistia Internacional. El preu del curs són 30€ (15€ per a aturats i socis de les entitats organitzadores).

Informa-te’n i inscriu-t’hi a la Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa), a través del telèfon 934024325 o del correu electrònic mon-3@pangea.org.