La Panera Solidària de la UB ja té guanyadores

En aquesta edició, s’han recaptat 3.496 euros, que aniran destinats íntegrament al Programa de suport de la UB a persones refugiades.

Per cinquè any consecutiu, la Universitat de Barcelona ha posat en marxa la seva Panera Solidària per projectar la solidaritat de la comunitat universitària en benefici d’un projecte social. En aquesta edició, s’han recaptat un total de 3.496 euros, import que anirà destinat íntegrament al Programa de suport de la UB a persones refugiades, coordinat per la Fundació Solidaritat UB. En aquesta ocasió, les guanyadores han estat l’estudiant de Psicologia Marta Benet Mora, i Mònica Mato Ferré, membre del PAS de l’IDP-ICE de la UB.

Les dues paneres van farcides d’un munt de premis, que inclouen, per exemple, entrades per a alguns espectacles culturals, una experiència gastronòmica, cursos diversos, subscripcions a publicacions (com Sàpiens), activitats d’aventura (com un vol en helicòpter o una experiència de flotació), i fins i tot un viatge gratuït d’anada i tornada a les illes Balears, entre molts altres. El sorteig es va fer el dimarts 17 de desembre, en presència de la secretària general de la Universitat, i el lliurament de les paneres ha tingut lloc aquest dimecres, 18 de desembre, durant el tradicional acte de felicitació del Nadal del rector.

Una iniciativa solidària consolidada

La d’enguany és la cinquena edició de la Panera, que, des dels seus inicis, no ha parat de créixer. L’any 2015 es posava en joc la primera Panera i es van recaptar més de 1.800 euros, que es van destinar a un projecte per a la inserció laboral de joves en risc d’exclusió social de la Fundació Solidaritat UB. En la segona edició, els 4.200 euros aconseguits es van donar a La Marató de TV3, dedicada aquell any a l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques. El 2017 es van aconseguir gairebé 4.700 euros, que es van destinar al projecte d’Amics de l’Hospital Sant Joan de Déu. Finalment, l’any passat, que es va superar la xifra dels 5.000 euros, la recaptació es va donar a un projecte de l’Obra Social Sant Joan de Déu per millorar el diagnòstic i la rehabilitació d’infants amb paràlisi cerebral.

Un programa que promou l’accés a l’educació superior de les persones refugiades

El setembre del 2015, la UB va crear el Programa de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, conscient que el desplaçament massiu de persones refugiades, especialment de les provinents de Síria, era una crisi d’abast global.

El programa, que ha rebut diversos reconeixements —com el Premi Magisterio 2017 o el Premi Diversitat 2019—, té com a finalitat principal promoure l’accés a l’educació superior de persones refugiades i provinents de zones en conflicte. El vaixell insígnia del programa és el Curs de transició a la universitat, per al qual anualment es concedeixen quinze beques, que inclouen manutenció i allotjament. Les beques es complementen amb accions de suport acadèmic, programes de mentoria, assessorament jurídic, assistència psicològica i suport a la integració laboral.

[ Notícia original: Universitat de Barcelona ]