El projecte EdiCitNet programa una sessió oberta a Girona per abordar la transició cap a les ciutats comestibles del futur

En la jornada, que tindrà lloc el 25 d’octubre a l’Institut Català de Recerca de l’Aigua, experts d’arreu del món debatran solucions naturals per construir ciutats productores d’aliments, sostenibles i socialment resilients.

INSCRIPCIÓ GRATUÏTA

Representants de projectes de Solucions Basades en la Natura (programa Horitzó 2020), iniciatives locals relacionades amb l’alimentació i experts d’arreu del món compartiran la seva opinió i preocupació sobre la transició cap a les ciutats comestibles del futur en una sessió oberta del projecte de recerca EdiCitNet – Edible Cities Network (Xarxa de Ciutats Comestibles), que tindrà lloc el 25 d’octubre, de 10 a 14:30 hores, a l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA) (c/ Emili Grahit 101, Girona).

La sessió “EdiCitNet & friends” s’emmarca en la reunió anual d’aquest projecte europeu, finançat pel programa Horitzó 2020, en què participen 35 socis (administracions locals, universitats, centres de recerca, ONGs i PIMEs) de 13 ciutats d’arreu del món; entre ells, la Fundació Solidaritat UB.

La jornada, organitzada per l’ICRA i el Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental (LEQUIA) de la Universitat de Girona, té l’objectiu de reunir coneixements tècnics, pràctics i locals sobre Edible City Solutions (Solucions de Ciutats Comestibles); és a dir, solucions basades en la natura per a la transició cap a ciutats productores d’aliments, sostenibles i socialment resilients.

La inscripció és gratuïta però obligatòria, ja que les places són limitades. En cas de voler intervenir a la sessió amb una presentació de 5 minuts, cal informar-ne l’organització. Els correus electrònics de contacte són: jcomas@icra.cat i luciaalexandra.popartan@udg.edu.

EdiCitNet – Xarxa de Ciutats Comestibles

El projecte EdiCitNet pretén demostrar que la implementació d’infraestructures verdes no ornamentals a la ciutat no només permet augmentar la producció sostenible d’aliments, sinó que també facilita la regeneració d’espais urbans, potencia l’economia verda, i promou la cohesió social mitjançant la creació de llocs de treball i la integració dels sectors més vulnerables de la població.

En el marc del projecte, la Fundació Solidaritat UB proporciona assessorament tècnic a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat per al desenvolupament d’un pla urbanístic estratègic que integri projectes d’agricultura urbana social, i ha establert una col·laboració amb l’ICRA per a la creació de solucions naturals que facilitin la planificació urbana per al desenvolupament sostenible. Precisament, la participació de la Fundació Solidaritat UB a l’EdiCitNet s’emmarca en el seu Programa de solucions naturals per al desenvolupament sostenible.