La vicerectora Puig i la Dra. Panchón fan la cloenda del curs ‘Cuina social i comunitària’ per a joves de la Zona Nord

El curs ofereix a joves amb dificultats d’inserció sociolaboral una formació professional en el sector de l’hostaleria i la cuina, així com eines per contribuir al seu creixement personal i a la incorporació al mercat de treball.

La vicerectora d’Igualtat i Gènere, Montserrat Puig, i la directora de la formació, Carme Panchón, han presidit avui la cloenda del curs d’extensió universitària ‘Cuina social i comunitària‘ de la Universitat de Barcelona, adscrit a la Facultat d’Educació, que impulsen la Fundació Solidaritat UB i la Plataforma d’Educació Social (PES) Cruïlla de Ciutat Meridiana.

El curs s’adreça a joves de 18 a 25 anys amb especials dificultats d’inserció sociolaboral, preferentment dels barris de la zona nord del districte de Nou Barris (Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona) i, per extensió, del conjunt del districte.

Estudiants i educadores i educadors del curs, amb la vicerectora Puig, la Dra. Panchón i membres de Solidaritat UB

L’objectiu del programa és oferir a aquests joves una formació professional que faciliti la seva incorporació al mercat laboral, concretament en el sector de l’hostaleria i la cuina. Però, a més de dotar-los de les competències teòriques i pràctiques necessàries en aquest sector, el curs també proporciona a l’alumnat eines per desenvolupar actituds i competències que contribueixin al seu creixement personal i a la inserció social i laboral. La formació inclou un acompanyament tutelat, fomenta l’autoocupació i l’emprenedoria, i facilita el contacte dels i les joves amb empreses del sector.

La Dra. Panchón s’adreça a l’alumnat
La vicerectora Puig s’adreça a l’alumnat

Des de 2014 Solidaritat UB col·labora en aquest programa formatiu, que suma tres edicions amb reconeixement de crèdits per part de la universitat.

El treball conjunt entre el PES Cruïlla i la Universitat de Barcelona forma part del Programa d’intervenció socioeducativa que Solidaritat UB desenvolupa a la Zona Nord de Barcelona amb motiu de la cessió per part de l’Ajuntament de Barcelona a la UB d’un edifici de la plaça dels Eucaliptus (Torre Baró) adreçat al lloguer social d’habitatges per a membres de la comunitat universitària en situació de vulnerabilitat i altres persones en risc d’exclusió.