ARRIBA A LA UB EL CONGRÉS INTERNACIONAL I INTERUNIVERSITARI CONTRA LA POBRESA INFANTIL AL MÓN

Aquest congrés s’inclou dins d’una gira que vol recollir l’opinió dels principals agents socials i acadèmics relacionats amb la infància per al disseny d’un pla estratègic destinat a reduir la pobresa infantil existent a l’Estat espanyol.

El 10 de febrer del 2016 arriba a la Universitat de Barcelona el Congrés Internacional i Interuniversitari contra la Pobresa Infantil al Món, que se celebrarà de 16 a 20 hores a l’Aula Magna de l’Edifici del Teatre del Campus de Mundet.

PROGRAMA

16 h – ponència marc «Drets de la infància i l’adolescència. Què és el que no fem?», a càrrec del Grup Infància. La Infància i l’Adolescència en Situació de Risc Social de l’ICE.
18 h – ponència marc «Trastornos de la conducta alimentaria en la infancia y pobreza», a càrrec de Miguel Aguado Arnáez.
18.45 h – ponència transversal sobre escoles creatives, a càrrec del president del Consell Independent de Protecció de la Infància, Antonio S. Jiménez.
Presentació de les comunicacions.

Aquest congrés s’inclou dins la Gira Espanya per la Infància, que va començar el novembre del 2015 a la Universitat de Huelva i que, després d’un recorregut per 30 universitats de 33 ciutats, acabarà el novembre del 2016 a Asunción (Paraguai), on presentarà les seves conclusions al VII Congrés Mundial pels Drets de la Infància i l’Adolescència.

La finalitat d’aquesta gira és poder recollir l’opinió dels principals agents socials i acadèmics relacionats amb la infància per al disseny del “Pla Estratègic Espanya per la Infància”, destinat a reduir la pobresa infantil existent a l’Estat espanyol, que és el segon país de la Unió Europea amb més infants pobres.

Al mateix temps es vol destacar la importància dels governs locals en la inversió i responsabilitat de treballar la prevenció i les respostes adients per aconseguir el benestar dels infants i adolescents en situació de risc, exclusió social i pobresa.

El professorat, l’alumnat i el personal d’administració i serveis de la Universitat de Barcelona podrà assistir gratuïtament a les sessions presencials del congrés, acreditant la seva condició de membre. Per al reconeixement de crèdits, certificat d’aprofitament i altres, s’hauran de seguir les condicions d’inscripció de la trobada.