L’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat referma el seu compromís amb el Programa UB Refugi

El Programa de Cooperació i Solidaritat del consistori contribueix novament a l’acollida de tres joves refugiats que han hagut de fugir del seu país d’origen per la violència i les violacions dels Drets Humans.

L’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat referma el seu compromís amb el Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte (UB Refugi).

Enguany, el Programa de Cooperació i Solidaritat del consistori contribueix novament a l’acollida de tres joves refugiats que han hagut de fugir del seu país d’origen per la violència i les violacions dels Drets Humans.

La col·laboració consisteix en la cessió d’un habitatge de la Fundació Hàbitat 3 per a aquests joves, mentre continuen els seus estudis a la Universitat de Barcelona.

Per tal d’explicar el perquè del Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades, la Fundació Solidaritat UB – que n’és l’entitat coordinadora – recupera l’exposició fotogràfica “Mare Nostrum: Europa davant la crisi del refugi – composta per imatges dels fotoperiodistes Xavi Herrero i Raül Clemente -, que analitza les causes i conseqüències de la violació dels drets humans respecte al moviment de persones refugiades i migrades que travessa el Mediterrani per arribar a Europa.

Coincidint amb el 10 de desembre, Dia Internacional dels Drets Humans, Solidaritat UB posa a disposició de tothom aquesta exposició, que es pot veure i descarregar aquí.

Mare Nostrum - Dia dels Drets Humans 2020

Cada any, des de 1948, el 10 de desembre es commemora l’aprovació de la Declaració Universal dels Drets Humans per part de l’Assemblea general de les Nacions Unides. En el seu article 14, la Declaració estableix que “en cas de persecució, tota persona té dret a cercar asil en altres països i a beneficiar-se’n”. En molts països aquest dret, simplement, no es respecta, no existeix, com ho demostren els esdeveniments que han tingut lloc al Pròxim Orient i la Mediterrània, almenys en els darrers cinc anys.

La Universitat de Barcelona, amb la posada en marxa del Programa de suport a persones refugiades, pretén aportar el seu gra de sorra a l’articulació d’una xarxa de col·laboracions que facin realment efectiu l’exercici d’aquest dret; objectiu per al qual ha comptat, des de 2017, amb el suport del Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat.

Per aconseguir més suports com aquest, la Universitat de Barcelona ha posat en marxa la campanya Mecenes UB – Universitat Refugi: Vies segures d’acollida per a estudiants refugiats, una iniciativa que permet a persones, institucions i empreses realitzar aportacions al programa.