NOVA CONVOCATÒRIA D’UN CURS “ACTIVA’T” PEL TREBALL COMUNITARI I LA TRANSFORMACIÓ SOCIAL, ADREÇAT A JOVES DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA

En el cas d’estudiants de la Universitat de Barcelona, a través de la col·laboració amb la Fundació Solidaritat UB i la Fundació Món-3, la realització d’aquesta formació es reconeix amb 5 crèdits ECTS.

El 16 de setembre s’iniciarà un nou curs “Activa’t”, de Nova-Innovació Social, adreçat a vint joves d’entre 20 i 35 anys residents a la província de Barcelona que estiguin treballant o bé hagin cursat estudis d’àmbit social i tingui interès en iniciar un procés de transformació social amb visió comunitària i integral.

“Activa’t”, que compta el suport de l’Ajuntament de Barcelona, té una durada de tres mesos i s’estructura en tres fases: la primera és d’adquisició de coneixements i recursos per a la incidència social i comunitària; la segona, de disseny d’una proposta d’actuació comunitària grupal per combatre les causes de l’exclusió social; i la tercera, de posada en marxa d’aquesta proposta en el territori amb el suport i acompanyament d’entitats i persones expertes en la temàtica.

Les sessions seran divendres de 16 a 20 h. i dissabtes 9:30 a 18:30 h. El període de preinscripció està obert fins al 31 de juliol en aquest enllaç i, per reservar plaça, cal abonar el 50% del preu del curs (20€). En cas de superar el nombre de places, la selecció dels participants es farà entre l’1 i el 31 d’agost.

Els requisits concrets per apuntar-se a “Activa’t” són:

• Tenir entre 20 i 35 (ambdós inclosos) i residir a la província de Barcelona.
• Tenir estudis finalitzats o estar en el darrer any del curs. Els estudis (CFGM, CFGS, Grau, Màster, Postgrau, etc.) han d’estar relacionats amb l’àmbit social (educació social, pedagogia, treball social, humanitats, sociologia, integració social…).
• Mostrar motivació i interès en participar en una formació interactiva orientada a la generació d’accions comunitàries.
• Disposar de temps per a participar en tot el procés.