Curs Superior Universitari: Tecnopolítica i Drets a l’Era Digital

La primera edició d’aquest curs, dirigit per Simona Levi, Cristina Ribas i David Bondia, es realitzarà entre els mesos d’octubre i desembre del 2020 a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona. Les places són limitades i el període de preinscripció finalitza el 15 de juny.

Organitzat per XNET, la Universitat de Barcelona i la Fundació Solidaritat UB en col.laboració amb la Direcció de Justícia Global i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Barcelona, el curs superior universitari “Tecnopolítica i Drets a l’Era Digital” forma agents polivalents i actius en els nous models d’acció estratègica propiciats per l’era de la informació, ensenyant a dur a terme noves formes d’organització i acció, i a liderar sectors transformadors i en transformació. Per seguir-lo no són necessaris coneixements tecnològics previs, ja que un dels objectius és precisament adequar les competències de les i els participants a l’escenari actual.

El programa s’impartirà en castellà i es realitzarà a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona durant dos mesos, d’octubre a desembre del 2020. També es podrà fer el seguiment de les classes de manera virtual i, en cas de confinament, es realitzarà prioritàriament online.

A qui s’adreça: Periodistes, advocats/des, quadres polítics, artistes, professionals, emprenedors, informàtics, economistes, activistes, investigadors i acadèmics de ciències socials, humanitats i politologia, gestors de el tercer sector i organitzacions en processos de transformació. Així mateix, també va dirigit a les i els directius i tècnics en organitzacions i institucions que impulsin programes de participació, treball en xarxa, responsabilitat social i incidència política.

Dades generals

Tipus de curs: Curs Superior Universitari (Títol Universitat Barcelona)

Direcció:

• Simona Levi, fundadora de la plataforma per a la innovació democràtica Xnet
  • David Bondia, Doctor en Dret i president de l’Institut de Drets Humans de Catalunya
  • Cristina Ribas, professora de Comunicació Digital a la Universitat Pompeu Fabra

Nombre de crèdits: 12,00
Durada i horari: Del 7 d’octubre al 18 de desembre del 2020
Dimecres, dijous i divendres de 18:30 h a 21:30 h. Els dies 9 i 16 d’octubre, i 18 de desembre, de 17:00 h a 21:30 h
Modalitat: Presencial, amb possibilitat de seguir en remot per videotrucada
Centre impulsor: Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona
Pràctiques en empreses: No
Import de la matrícula: 1.000,00 € L’import té un increment del 10%, fins a un màxim de 70 €, en concepte de taxa administrativa

Objectius i admissió

Descripció resumida dels objectius:
Formar-se com a agent actiu en els nous paradigmes de l’acció estratègica en àmbits com ara: la investigació en ciències socials i humanitats, l’activitat professional, el dret, la política i gestió pública, l’activisme, el tercer sector i les organitzacions.

Destinataris:
Titulats superiors i mitjans interessats en politologia, ciències socials i humanitats, gestors públics, periodistes, emprenedors, activistes i gestors del tercer sector i d’organitzacions en processos de transformació.

Accés per a no titulats:
Aquest ensenyament preveu la possibilitat d’admetre alumnes que no siguin titulats universitaris i que optaran a l’obtenció d’un certificat d’extensió universitària. Cal consultar amb els responsables del curs els requisits i condicions d’accés establerts per a aquest tipus d’alumnat.

Institució o contacte: Fundació Solidaritat UB
Adreça: C/ Melcior de Palau, 140 08014 Barcelona