Lliurats els V Premis de Còmic pels Drets Humans de L’Hospitalet de Llobregat

Aquests guardons són la cloenda d’uns tallers de còmic impulsats per Cooperació L’H, amb la col·laboració de la Fundació Solidaritat UB, que han arribat a 570 alumnes de 5è de primària del municipi.

Una de les vinyetes de la tira de còmic guanyadora.

La tira de còmic de tres alumnes de l’Escola Menéndez Pidal ha estat la guanyadora de la V edició dels Premis de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global de L’Hospitalet de Llobregat, que s’han lliurat el 19 de novembre de 2019 al Teatre Joventut. També hi ha hagut tres mencions especials i tretze accèssits.

Aquests guardons són la cloenda de la V edició dels Tallers de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global, que el Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de L’Hospitalet impulsa amb la col·laboració de la Fundació Solidaritat UB i el suport de la Diputació de Barcelona.

Durant el curs 2018-2019, els tallers han arribat a 570 alumnes de 5è de primària de 14 centres educatius de la ciutat. D’una banda, la iniciativa apropa els nens i nenes a la realitat quotidiana de països empobrits i a la nostra corresponsabilitat en aquesta realitat; d’altra banda, presenta a l’alumnat el llenguatge i les tècniques d’elaboració del còmic, com a mitjà d’expressió vàlid per tractar temes de Drets Humans i Ciutadania Global: relacions internacionals, racisme, crisi del refugi, igualtat de gènere, paper de la solidaritat…

A l’acte de lliurament de premis – presentat per l’humorista Raúl Alcaraz – hi han participat la tinenta d’alcaldia de l’Àrea de Participació i Relacions Ciutadanes de l’Ajuntament de L’Hospitalet, Maria Ángeles Sariñena; la cap de l’oficina de Cooperació de la direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona, Marga Barceló; el director del Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de L’Hospitalet, Nicolás Cortés, i el director de la Fundació Solidaritat UB, Xavier López; així com els responsables dels tallers a les escoles: l’il·lustrador Miguel Álvarez i el sociòleg Fernando Acosta.

Les tires de còmic guardonades formaran part d’un nou llibre Vinyetes a l’escola per la solidaritat, del qual ja se n’han publicat quatre edicions disponibles al final d’aquesta pàgina web. El llibre inclou tant les creacions de l’alumnat com tires de còmic de dibuixants professionals.