La Universitat de Barcelona exposa un mural en memòria de les víctimes de l’Holocaust

Es tracta d’una obra creada per Roc Blackblock, que es presentarà el 13 de març, a les 19 h, i es podrà veure fins al 22 de març a la placeta del jardí de l’edifici Josep Carner.

La Universitat de Barcelona exposa el mural en memòria de les víctimes de l’Holocaust que l’artista urbà Roc Blackblock va realitzar, amb la col·laboració de 12 estudiants del primer curs del batxillerat artístic de l’Institut Moisès Broggi de Barcelona, amb motiu del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

L’obra es podrà veure fins al 22 de març a la placeta del jardí que hi ha entre l’edifici Josep Carner i l’Edifici Històric (accés per carrer d’Aribau, 2).

El mural de grans dimensions, inspirat en la novel·la gràfica Maus, d’Art Spiegelman, va ser concebut com una obra itinerant, amb la preocupació de transmetre la memòria del genocidi nazi a les noves generacions. Partint d’una barreja d’elements icònics, artístics, testimonials i documentals, el grafit il·lustra la multiplicitat de víctimes del genocidi i recorda els republicans i republicanes espanyols deportats durant el franquisme als camps de concentració nazis.

El mural s’emmarca en un projecte dirigit per Jordi Guixé, director de l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat UB, i comissariat i coordinat per Núria Ricart, professora de Belles Arts de la UB, que va comptar amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

L’obra va ser pintada en directe a la plaça del Rei entre els dies 23 i 25 de gener de 2018, i es va inaugurar al Museu d’Història de Barcelona (MUHBA) el 27 de gener, amb motiu del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

A la Universitat de Barcelona, l’obra es presentarà el 13 de març, a les 19 h, en un acte obert al públic amb la participació de la vicerectora d’Igualtat i Acció Social de la UB, Maite Vilalta, i del vicerector d’Arts, Cultura i Patrimoni de la UB, Salvador García Fortes. També hi intervindran el director del projecte, Jordi Guixé; la comissària de l’exposició, Núria Ricart; l’artista responsable de la creació i execució del mural, Roc Blackblock, i la professora de l’Institut Moisès Broggi Fanny Figueres.

pdf Nota de premsa