Lliurats els diplomes del Curs d’Auxiliar de Serveis per a persones en situació de discapacitat intel·lectual

La formació és fruit d’un conveni signat el 2017 entre la Universitat de Barcelona i la Fundació Catalana de Síndrome de Down.

Un grup de nou persones en situació de discapacitat intel·lectual han rebut avui, 21 de juny, a la Sala de Juntes de Rectorat, els diplomes acreditatius del Curs de capacitació d’Auxiliar de Serveis, que han realitzat del 2 d’abril al 20 de juny de 2019 a l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.

Els objectius de la segona edició del curs, gestionat per Voluntariat UB (Fundació Solidaritat UB), han estat conèixer les funcions bàsiques d’un o una auxiliar de serveis i logística a la universitat i ser capaç d’oferir suport a actes, als serveis audiovisuals i en l’atenció a les persones usuàries.

Aquest curs professionalitzador és fruit d’un conveni de col·laboració signat l’octubre del 2017 entre la Universitat de Barcelona i la Fundació Catalana de Síndrome de Down (FCSD) per organitzar activitats formatives que facilitin la inserció laboral de les persones amb síndrome de Down o altres discapacitats intel·lectuals.

L’equip docent del curs l’han format membres de Voluntariat UB, el Gabinet d’activitats institucionals i protocol, els Serveis audiovisuals, i l’Oficina de Seguretat, Salut i Medi Ambient (OSSMA) de la Universitat de Barcelona, així com de la Fundació Quiero Trabajo. La formació ha comptat amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i del Fons Social Europeu.

L’acte de lliurament dels diplomes ha estat presidit per la vicerectora d’Igualtat i Acció Social de la Universitat de Barcelona, Maite Vilalta, i la presidenta de la FCSD, Katy Trias.