MÉS PROPOSTES DE LA TARDOR SOLIDÀRIA 2012

Impulsada per la Fundació Solidaritat UB, amb el finançament de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional, la Tardor Solidària continua oferint exposicions, xerrades, debats i projeccions a tots els centres de la Universitat de Barcelona per promocionar en el si de la comunitat universitària els valors de la solidaritat, el compromís, el voluntariat i l’empatia envers els problemes dels altres.

D’una banda, del 2 d’octubre al 2 de novembre es podrà visitar a la Facultat de Medicina una exposició del Museu Nacional Del Poble Sahrauí on s’explica a través de textos i imatges el procés històric que s’ha viscut al Sàhara Occidental i la situació que es viu a l’actualitat.

Paral·lelament, organitzada conjuntament amb la Xarxa del Consum Solidari, l’exposició “Com menjar-nos el Sudsobre els impactes del nostre consum a l’Amèrica Llatina. Aquesta mostra ha estat ideada per la campanya No et Mengis el Món i vol mostrar de quina manera la desaforada pràctica consumista als països occidentals porta a canviar la geografia de les zones productives i, tant al Sud com al Nord, a construir infraestructures faraòniques, moltes vegades a costa d’empobrir la població local i destruir els ecosistemes. Mitjançant aquesta exposició es pretén, doncs, facilitar a l’espectador la comprensió d’un procés que mercantilitza societat i natura, perquè només canviarem d’hàbits de consum si sabem quines implicacions tenen, i si som conscients que consumir és una activitat política.

La podreu visitar a la Facultat de Farmàcia, del 22 al 31 d’octubre.