Mor la professora Anna Bastida

Va col·laborar en els inicis dels projectes Observatori Solidaritat i Programa PAULA d’educació per a la pau, impulsats per la Fundació Solidaritat UB. Va ser jurat de les primeres edicions del Premi de Recerca per a la Pau.

Font: ICIP

Ahir ens va commoure la notícia de la mort d’Anna Bastida, pedagoga i professora del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona, que va ser pionera en els estudis teòrics i la pràctica de l’educació per a la pau.

Va escriure diverses publicacions sobre conflictes armats i educació per a la pau. De la seva tesi doctoral va sorgir el llibre Desaprender la guerra. Una visión crítica de la educación para la paz (Icaria editorial, 1994).

Va ser jurat del Premi de Recerca per a la Pau de la Universitat de Barcelona des dels inicis fins a la seva jubilació. Va col·laborar en els inicis dels projectes Observatori Solidaritat i Programa PAULA d’educació per a la pau, impulsats per la Fundació Solidaritat UB. A aquest últim va aportar un itinerari sobre la vivència de la infància en els conflictes armats.

Des de la Fundació Solidaritat UB lamentem molt la seva pèrdua i volem traslladar el nostre condol a familiars i amics.