La Universitat de Barcelona s’afegeix a la declaració d’estat d’emergència climàtica

«Atesa la preocupació manifesta dels estudiants i de la resta de membres de la comunitat universitària, la UB assumeix la responsabilitat de donar la veu d’alarma davant l’evolució del clima del planeta».

La Universitat de Barcelona s’afegeix, mitjançant el manifest reproduït més avall, a la declaració d’estat d’emergència climàtica; i se suma així al posicionament d’altres institucions del nostre entorn i internacionals.

El manifest de la UB es fa ressò del darrer informe del Grup Intergovernamental sobre el Canvi Climàtic (IPCC, 2018), que estableix que «cap a l’any 2050, s’hauria d’arribar a un escenari zero net d’emissions, si volem que la temperatura global no pugi més d’1,5 °C sobre els nivells preindustrials».

El comunicat de la UB respecte a la declaració de l’estat d’emergència climàtica pretén conscienciar els polítics i legisladors de la necessitat d’assumir com a prioritat plena la sostenibilitat del planeta.

Manifest complet

La Universitat de Barcelona garanteix, en el seu Estatut, l’orientació de la docència i la recerca cap a la cultura de pau, i també cap al progrés social i humà, que s’ha de fonamentar en els drets humans i el respecte del medi ambient i del desenvolupament sostenible. A més a més, un dels objectius principals de la nostra Universitat és la transmissió i difusió del coneixement a la societat.

En conseqüència, la Universitat de Barcelona, com un dels portaveus de la comunitat científica cap a la societat, atesa la preocupació manifesta dels estudiants i de la resta de membres de la comunitat universitària, assumeix la responsabilitat de donar la veu d’alarma davant l’evolució del clima del planeta.

El darrer informe del Grup Intergovernamental sobre el Canvi Climàtic (IPCC, 2018) estableix que, cap a l’any 2050, s’hauria d’arribar a un escenari zero net d’emissions, si volem que la temperatura global no pugi més d’1,5 °C sobre els nivells preindustrials. En cas de superar aquest punt crític, ens enfrontaríem a un increment del nombre de situacions meteorològiques extremes amb tot el que això comporta per al conjunt del planeta. Onades de calor, sequeres cada cop més freqüents, extinció massiva d’espècies i desplaçament de comunitats humanes senceres serien algunes de les conseqüències d’aquest desequilibri mediambiental.

Davant aquesta situació, la Universitat de Barcelona s’adhereix a la demanda de declaració d’estat d’emergència climàtica, tal com ja han fet altres institucions tant internacionals com del nostre entorn, alhora que referma el seu compromís en la lluita contra el canvi climàtic assumit com a prioritat plena.

Informació extreta del web de la Universitat de Barcelona.