Continua el cicle “Algèria: mirades interseccionals”, sobre els 60 anys dels acords d’Evian

El segon acte, previst per al 22 d’abril a les 18 hores, inclourà un debat sobre l’emigració valenciana a Algèria.

El 18 de març de 1962 es van signar a Évian-les-Bains (Roine) els acords d’Evian, que posaven fi als vuits anys de la guerra d’Algèria i comportaven el naixement de l’Estat algerià, després d’un procés de negociacions entre els representants de França i els del Govern Provisional de la República Algeriana (G.P.R.A) format pel Front d’Alliberament Nacional (FLN).

Enguany, amb motiu dels 60 anys dels acords d’Evian, diverses unitats i projectes de recerca de la Universitat de Barcelona organitzen el cicle “Algèria: mirades interseccionals”, amb un seguit d’actes relacionats amb Algèria des d’una perspectiva interseccional.

La segona sessió, presentada per Aurèlia Mañé Estrada, serà el divendres 22 d’abril a les 18 hores a la Sala de professorat de l’Aulari Josep Carner de la Facultat de Filologia i Comunicació (carrer d’Aribau 6, Barcelona). Inclourà la projecció de la segona part del documental Algèria, el meu país. Història i memòria de l’emigració valenciana a Orà i Alger, dirigit per Juli Esteve. Tot seguit, hi haurà un debat sobre la presència dels valencians a Algèria, moderat per Mònica Rius Piniés.

Les unitats i projectes de la UB coorganitzadors de l’acte són la Càtedra UNESCO Dones, desenvolupament i cultures; el projecte “Gènere(s) i llenguatge(s) a l’arabitat contemporània”; el projecte “Crisi i processos de canvi regional al Nord d’Àfrica”; el Centre d’Estudis ‘Antoni de Capmany’ d’Economia i Història Econòmica, i el Màster oficial en Construcció i Representació d’Identitats Culturals.