Lliurats els premis del 7è Concurs de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global de l’Hospitalet

Els guardons són la cloenda d’uns tallers de còmic biennals, impulsats per l’Ajuntament de l’Hospitalet i Solidaritat UB, que aquest curs han arribat a més de 300 alumnes de primària del municipi.

La tira de còmic de dues alumnes de l’Escola Canigó ha guanyat el primer premi de la VII edició del Concurs de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global de l’Hospitalet de Llobregat, que s’ha lliurat el 15 de juny de 2023 a l’Auditori Barradas. També hi ha hagut tres mencions especials i vuit accèssits d’un total de 173 còmics amb temàtiques que giren entorn de les desigualtats, el bullying, el sexisme, el racisme, els conflictes bèl·lics i el reciclatge, entre d’altres.

Aquests guardons són la cloenda de la darrera edició dels Tallers de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global, que el Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de l’Hospitalet i la Fundació Solidaritat UB impulsen biennalment des del 2015, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Durant el curs 2022-2023, els tallers han arribat a més de 300 alumnes de 4t, 5è i 6è de primària de vuit centres educatius de la ciutat, amb l’objectiu de promoure l’educació per a la ciutadania global. L’alumnat ha assistit a sis sessions sobre com elaborar un còmic, des de l’estructura, al llenguatge i el dibuix, i ha descobert la potència d’aquest mitjà per tractar temes quotidians relacionats amb la desigualtat i els drets humans.

El curs vinent, les tires de còmic guardonades formaran part d’un nou llibre Vinyetes a l’escola per la solidaritat, del qual ja se n’han publicat sis edicions, disponibles al final d’aquesta pàgina web. El llibre inclou tant les creacions de l’alumnat com vinyetes inèdites de dibuixants professionals que segueixen els valors del certamen i incorporen elements de la ciutat.

A l’acte de lliurament de premis – presentat per l’humorista Raúl Alcaraz – hi han participat la regidora en funcions de Participació i Relacions Ciutadanes de l’Hospitalet, Maria Ángeles Sariñena; el director del Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de l’Hospitalet, Nicolás Cortés, i el director de la Fundació Solidaritat UB, Xavier López; així com els responsables dels tallers a les escoles: l’il·lustrador Miguel Álvarez i el sociòleg Fernando Acosta.

El jurat del certamen està format per Xavier López; José Luis Martín, dibuixant de còmics; Antoni Guiral, crític, editor i guionista de còmic, i representants de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de l’Hospitalet.