La Universitat de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona celebren l’acte «Barcelona, ciutat i universitat refugi»

S’hi presentarà el documental «Universitat refugi», sobre la tasca d’ambdues institucions per l’accés a l’educació superior de persones refugiades, i s’oferirà un concert d’Orpheus XXI, amb direcció artística de Jordi Savall.

Consulta'n el programa aquí i confirma-hi assistència aquí.

La Universitat de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona celebraran, el dilluns 27 de gener a les 18 hores al Paranimf de l’Edifici Històric de la UB, l’acte «Barcelona, ciutat i universitat refugi», que inclourà:

Presentació i projecció del curtmetratge-documental «Universitat refugi», dirigit per Pau Faus, que recull les accions de promoció i suport que porten a terme la Universitat de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona per facilitar l’accés a la universitat de persones refugiades.

Concert «Música per la vida i la dignitat» a càrrec d’Orpheus XXI, un conjunt musical impulsat pel mestre Jordi Savall, dirigit per Moslem Rahal, i integrat per músics refugiats i immigrants procedents de diversos països.

Presidit pel rector de la Universitat de Barcelona, Joan Elias, a l’acte hi intervindran l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el concertista, pedagog i investigador Jordi Savall, designat Ambaixador de la Unió Europea pel Diàleg Intercultural; i Pau Faus, director del curtmetratge-documental «Universitat refugi».

Informació i confirmació d’assistència

Programa de l’acte

Formulari de confirmació d’assistència

Consultes: Fundació Solidaritat UB (solidaritatub@ub.edu)

«Barcelona, ciutat i universitat refugi», una via segura i regulada d’acollida

Per al desenvolupament del Programa UB de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, la Universitat de Barcelona ha teixit una xarxa interna de treball amb una vintena de grups, departaments i àrees de la UB; una xarxa interuniversitària de col·laboració, i una xarxa externa a la Universitat, que inclou acords amb administracions públiques, centres educatius, empreses i entitats que treballen en l’àmbit del refugi.

Un dels acords és amb l’Ajuntament de Barcelona, amb què la Universitat de Barcelona impulsa i cofinança el Curs de Transició a la Universitat. Per a aquest curs, anualment es concedeixen 15 beques a estudiants en situació de vulnerabilitat econòmica i de drets humans; els quals, una vegada superat el curs i si compleixen els requisits d’accés, poden matricular-se a l’oferta acadèmica de la UB.

L’experiència de dos dels estudiants d’aquest curs centra el curtmetratge-documental «Universitat refugi», dirigit per Pau Faus i produït per Nanouk Films. I, com es mostra en el documental, una de les estudiants del curs forma part d’Orpheus XXI, un projecte intercultural d’acció pedagògica i creativa que, sota la direcció artística de Jordi Savall, treballa per a la integració de joves refugiats i immigrants amb coneixements o talent musical.