La 5a edició de la Unirun és solidària amb el Programa UB de suport a persones refugiades

En fer la inscripció, es pot donar 1€ a aquest programa que té com a objectiu principal promoure l’accés de les persones refugiades a l’educació superior.

La Unirun és una cursa de de 6.779 metres que impulsen les dotze universitats catalanes, de la mà de l’ECU (Esport Català Universitari), i que pretén fomentar nous reptes en l’atletisme universitari. La cinquena edició de la Unirun es disputarà el diumenge 3 de març del 2019 a les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs. Les inscripcions són obertes a totes les persones nascudes a partir de l’any 2003 i es poden formalitzar aquí fins al 26 de febrer del 2019. En l’edició anterior, la cursa va reunir més de 4.200 participants.

La Unirun també té un component solidari: en fer la inscripció, els i les participants que ho vulguin poden donar un euro a una causa solidària, que enguany és el Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte. Un dels estudiants acollits per aquesta iniciativa, qui actualment està cursant un grau d’economia internacional a la Facultat d’Economia i Empresa, exerceix de padrí de la present edició de la cursa.

El Programa UB de suport a persones refugiades, engegat el setembre del 2015 sota la coordinació de la Fundació Solidaritat UB, té com a objectiu principal promoure l’accés d’aquest col·lectiu a l’educació superior. Amb aquest propòsit, inclou accions de suport a estudiants refugiats mitjançant beques de matrícula universitària, cursos de llengua catalana i castellana, programes de mentoria, allotjament, assessorament jurídic i assistència psicològica.