Una jornada de l’IDP-ICE UB i la Fundació Formació i Treball aborda el treball com a eina d’inclusió social

Se celebrarà el 25 d’octubre, de 9 a 14:30 hores, a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la UB. El catedràtic de Ciències Econòmiques Joan Tugores hi oferirà una conferència sobre el model actual de mercat de treball.

Consulta'n el programa complet i el procés d'inscripció aquí.

L’Institut de Desenvolupament Professional – ICE de la Universitat de Barcelona i la Fundació Formació i Treball (FIT) organitzen, el 25 d’octubre de 2018, la jornada gratuïta La inclusió social mitjançant el treball, en què s’aprofundirà en el treball com a eina de progrés i equitat.

La missió de la Fundació Formació i Treball, promoguda per Càritas Diocesana, és proporcionar oportunitats formatives i laborals a persones en risc d’exclusió social per tal d’aconseguir la seva incorporació al mercat laboral ordinari.

El projecte motor de la FIT és l’Empresa d’Inserció, a partir del qual ofereixen a persones socialment excloses un contracte estable (en botigues de roba, restaurants, càterings, recollida de roba i mobles…) que els permet recuperar o adquirir hàbits laborals i especialitzar-se en un ofici per accedir a un lloc de feina. Els resultats d’aquest projecte s’han analitzat i avaluat a l’estudi “Quin és l’impacte social d’una empresa d’inserció. El cas de Formació i Treball”, que es presentarà a la jornada del dia 25.

L’acte s’inaugurarà amb la conferència “Models de treball, models de societat”, per part del Dr. Joan Tugores, catedràtic de Ciències Econòmiques i rector de la Universitat de Barcelona de 2001 a 2005. Després de la pausa, s’oferirà una taula rodona d’experiències sobre “El treball com a eina de progrés i equitat”, moderada pel Sr. Anton Costas, catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona. A la taula hi participaran el director d’Acció Social de Cáritas Española, Kiko Lorenzo, i la presidenta de la Fundación Tomillo, Carmen García.

L’IDP-ICE UB certificarà 5 hores de formació. Les places són limitades i s’assignaran per ordre d’inscripció.

La inscripció està oberta fins al 22 d’octubre de 2018 a través d’aquest enllaç.

Informació i/o consultes

tel.: 934 021 024