Un seminari debatrà el paper de les Brigades Internacionals durant la Guerra Civil

La jornada tindrà lloc el 26 d’octubre de 2018, de 9:30 a 19 h, a l’Aula Magna de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona, i s’emmarca en els actes de la Tardor Solidària 2018.

Consulta'n el programa i inscriu-t'hi aquí.

En el marc de la commemoració del 80è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals, el CRAI Biblioteca Pavelló de la República, SIDBRINT i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona organitzen el seminari internacional “Història i memòria de les Brigades Internacionals”, el 26 d’octubre a l’Aula Magna de l’edifici històric, per debatre i difondre el paper de les Brigades Internacionals durant la Guerra Civil i per conèixer millor com els i les brigadistes són recordats avui.

El col·loqui destacarà la participació de les dones a les brigades i tractarà el paper dels voluntaris i voluntàries en la resistència francesa i en la lluita contra el nazisme un cop acabat el conflicte a Espanya. També s’analitzarà el paper que van jugar alguns brigadistes en els governs de postguerra a països de l’est d’Europa. La ponència inaugural serà presentada per l’historiador Rémi Skoutelsky.

Durant la jornada, s’exposarà una selecció dels materials del fons del CRAI Pavelló de la República sobre les Brigades Internacionals, incloent-hi cartells, fotografies i documentació.

El seminari compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona i s’organitza en el marc de la Tardor Solidària de la UB i de la Setmana de les Brigades Internacionals, coordinada per l’Amical de les BBII.