Un mural participatiu i una conferència faran memòria de l’Holocaust

Aquestes són les activitats que l’EUROM organitzarà, entre el 23 i el 25 de gener, dins de la programació oficial a Barcelona del Dia Internacional en Commemoració de les Víctimes de l’Holocaust.

El 27 de gener del 1945 les tropes soviètiques van alliberar el camp nazi d’Auschwitz-Birkenau. El novembre del 2005, l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar la data com a Dia Internacional en Commemoració de les Víctimes de l’Holocaust.

Al voltant d’aquesta data i dins de la programació oficial promoguda pel Comissionat de Programes de Memòria de l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb el Museu d’Història de Barcelona (MUHBA), l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la UB organitza dues activitats entre el 23 i el 25 de gener de 2018. Les propostes de l’EUROM emfatitzen la responsabilitat compartida i la importància de l’educació sobre el genocidi per fomentar el rebuig a totes les formes de discriminació, violència i antisemitisme.

Intervenció de Roc Blackblock sobre vinyeta de Maus, d’Art Spiegelman

MURAL PARTICIPATIU EN MEMÒRIA DE LES VÍCTIMES DE L’HOLOCAUST

• 23, 24 i 25 de gener
    Plaça del Rei

La transmissió de la memòria de l’Holocaust a les noves generacions és la principal preocupació d’aquesta activitat, coordinada per l’artista urbà Roc Blackblock. Amb la col·laboració de 12 estudiants del batxillerat artístic de l’Institut Moisès Broggi, l’artista proposa una intervenció inspirada en la novel·la gràfica “Maus”, d’Art Spiegelman. El projecte és dirigit per Jordi Guixé, director de l’EUROM, i comissariat per Núria Ricart, professora de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

Durant la seva realització, el mural s’ubicarà al centre de la Plaça del Rei. A partir del 27 de gener i fins a l’11 de febrer, s’exposarà a la Capella de Santa Àgata del MUHBA.

Piotr Cywiński, Museu i Memorial d’Auschwitz-Birkenau

CONFERÈNCIA I ACTE OFICIAL
Auschwitz: entre la memòria i la responsabilitat
Piotr Cywiński, director del Museu i Memorial d’Auscwitz-Birkenau

• 24 de gener a les 19 hores
    Sala Martí l’Humà, Museu d’Història de Barcelona (MUHBA)

Doctor en humanitats i historiador medieval, Piotr Cywiński és director del Museu i Memorial d’Auschwitz-Birkenau, a més de president i cofundador de la Fundació Auschwitz-Birkenau. També va ser vicepresident del Consell del Centre Internacional d’Educació sobre Auschwitz i l’Holocaust (2005-2014). És membre del Consell per a la Protecció de la Memòria de Lluita contra el Martiri (ROPWiM) i de la Junta de Museus del Ministeri de Cultura i Patrimoni Nacional de Polònia.

La conferència serà seguida de debat. L’assistència és gratuïta, però s’ha completat l’aforament per inscripció a través d’aquest formulari.