TREBALLS DE RECERCA ASSESSORATS PER LA FUNDACIÓ SOLIDARITAT UB S’EXPOSEN SIMULTÀNIAMENT A SIS MUNICIPIS DE L’ÀREA METROPOLITANA

L’assessorament es realitza dins el programa Recerca per a la Pau, impulsat per la Fundació amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Els treballs de recerca de batxillerat poden contribuir a la seguretat humana i la cohesió social en la globalització.

Aquest és el punt de partida del programa Recerca per a la Pau, impulsat per la Fundació Solidaritat de la UB amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i en concertació amb els ajuntaments de sis municipis de la conurbació.

Recerca per a la Pau ha presentat a instituts d’aquests municipis propostes de treballs de recerca de batxillerat en l’àmbit dels drets humans i la cooperació internacional que, en cas de ser escollits per l’alumnat, reben l’acompanyament de la Fundació Solidaritat UB fins a la data d’entrega.

Els treballs de recerca parteixen de les iniciatives de cooperació i solidaritat internacional que es desenvolupen des dels municipis, en l’entorn pròxim de l’alumnat, per analitzar realitats de països d’arreu del món. Per realitzar-los, l’estudiant compta amb el testimoni de gent que ha viscut en primera persona les problemàtiques, així com de persones i entitats de la localitat implicades en la cooperació internacional, que constitueixen una font primària d’informació per a la investigació.

Recerca per a la Pau explora les sinergies entre competència científica i competència ciutadana i posa en relleu el paper fonamental de la ciència per als drets humans, el desenvolupament sostenible i la cohesió social a escala global.

El programa també destaca la importància de la divulgació de la recerca per a la formació científica i ciutadana de l’alumnat. Per això, com a cloenda de la iniciativa, alguns dels treballs assessorats s’estan donant a conèixer des de finals de juny en una exposició simultània de pòsters als sis municipis participants. La mostra es va inaugurar el 3 de juny a l’edifici històric de la UB, coincidint amb l’acte de lliurament del X Premi de Recerca per a la Pau.

MUNICIPIS, LLOCS i DATES D’EXPOSICIÓ:

– Sant Feliu de Llobregat: Centre Cívic Les Tovalloles, fins al 3 de juliol

– Montcada i Reixac: Biblioteca Elisenda de Montcada, fins al 9 de juliol