TEMPS PER A LES II JORNADES INTERNACIONALS AFFRIC SOBRE MOBILITAT I MOBILITZACIONS A L’ÀFRICA

Seran el 25 i 26 de febrer a la sala gran de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona.

El Grup de Recerca sobre Exclusió i Control Socials (GRECS), el Centre d’Estudis Africans i Interculturals (CEAI) i el Grup d’Estudis de les Societats Africanes (GESA) organitzen, el 25 i 26 de febrer del 2016 a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, les II Jornades Internacionals Affric sobre mobilitat i mobilitzacions a l’Àfrica, d’entrada lliure.

La trobada, que tindrà lloc a la sala gran de la 4a planta de la Facultat, començarà el 25 a les 9:30 hores amb la conferència “Conèixer l’Àfrica. Ideologies, ciència i empatia a les universitats catalanes”, i acabarà el vespre del dia 26 amb la lectura i signatura de la declaració a favor dels estudis universitaris sobre l’Àfrica.

El matí de dijous 25 es destinarà a la presentació de projectes i comunicacions del GRECS-UB que, entre altres qüestions, treballa les apropiacions socials i conflictes d’ús en centres urbans d’Europa i Àfrica o la planificació urbana, mobilitat i sinistralitat viària a l’Àfrica Subsahariana. A la tarda, serà el torn dels projectes i comunicacions del GESA-UB que, per exemple, treballa la salut i governança a l’Àfrica, el paper dels mitjans de comunicació en la construcció de la pau a l’Àfrica Occidental o l’aproximació a les religions tradicionals africanes a Catalunya.

Pel que fa al segon dia de les jornades, al matí es presentaran projectes de la Institució Milà i Fontanals (IMF) -el centre de recerca en Humanitats del CSIC a Catalunya- que, entre d’altres qüestions, estudia la gestió de la diversitat cultural i l’impacte sociopolític de les migracions transnacionals a les ex-colònies espanyoles Guinea Equatorial i Marroc.

Al matí també es parlarà dels projectes del Grup d’Estudis sobre Cultures Indígenes i Afroamericanes CINAF-UB, que per exemple té un projecte sobre les col·leccions del Museu de Cultures del Món i la diversitat cultural a Barcelona.

I a la tarda serà moment per conèixer les activitats de divulgació, formació i recerca aplicada del CEAI, seguides de la taula rodona “Per què demanem més estudis africans? Dimensions acadèmiques i polítiques de la recerca”.