SOLIDARITAT AMB ELS AFECTATS DEL TERRATRÈMOL DE NEPAL

emergencia-nepalEl passat 25 d’abril va tenir lloc un terratrèmol d’una magnitud 7,8 a l’escala de Richter, al qual va succeir uns dies més tard, el 12 de maig, una rèplica d’una escala de 6,7 a la mateixa escala. El resultat d’ambdós episodis ha estat una quantitat de víctimes mortals que, encara que es difícil d’establir amb una certa exactitud, depassa les 8.000 persones mortes i un nombre indeterminat, però molt superior, de ferits, desplaçats i persones que ho han perdut tot (es calcula en uns 10 milions de persones). El nivell de destrucció material ha estat molt alt en un país que ja era molt pobre: el cinquè país amb l’índex de desenvolupament humà (IDH) més baix d’Àsia (0,540, per 0,869 en el cas d’Espanya) .

A més, s’està produint una manca de resposta, sobre tot per part dels actors governamentals, a la necessitat de finançament de l’ajuda d’emergència que requereix la població nepalesa, segons ha indicat Jamie McGoldrick, principal responsable de l’ajuda humanitària de les Nacions Unides a Nepal: dels 415 milions de dòlars que l’ONU calcula que es necessiten, només se n’han posat a disposició 22 milions. En aquest context, les aportacions provinents de persones i ONG estan resultant fonamentals.

La Fundació Solidaritat UB i Voluntariat UB s’han sumat a la iniciativa d’un grup d’estudiants del postgrau en Fundraising de l’IL3 de la UB, que han posat en marxa un projecte de crowdfunding, a través de la web migranodearena.org, per tal de recollir fons per a l’ONG Metges sense Fronteres, especialitzada en ajuda humanitària, que és una de les que té més presència sobre el terreny a Nepal en aquests moments.

La campanya consistirà en la publicació d’un cartell, en suport material i electrònic, que estarà a l’abast de tota la comunitat universitària de la UB en tots els centres i a les intranets. També s’organitzarà una taula rodona per explicar la situació de Nepal, prèvia i posterior als terratrèmols dels mesos d’abril i maig.

Les donacions en aquesta campanya es poden fer a través de l’enllaç.