ÉS POSSIBLE UN ALTRE TIPUS DE SEGURETAT?

Taula rodona: 25 de febrer a les 19.00 h. a l’Aula Capella de l’Edifici Històric de la UB.

seguretatAquests últims anys estem vivint un augment de manifestacions i mobilitzacions ciutadanes en resposta a les retallades en drets econòmics, socials i culturals. Un retrocés en l’Estat de Benestar que ha augmentat la indignació a molts indrets de Catalunya. En relació a aquest increment de les accions de la ciutadania, també ha augmentat el control social amb noves mesures legislatives i major presència dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat al carrer. S’ha registrat un augment de les denúncies per l’actuació de l’Administració i dels seus agents en relació a la limitació de drets.

En aquest context, les entitats que conformen la coalició “Defensar a qui Defensa” i, especialment, la Fundació Solidaritat UB i NOVACT – Institut Internacional per l’Acció Noviolenta proposen obrir el debat i facilitar el diàleg entre persones expertes en la matèria, formacions polítiques i societat civil, per tal de contribuir a un anàlisi sobre la possibilitat d’establir un altre tipus de seguretat centrada en els drets humans i la llibertat.

El 25 de febrer a les 19.00 h. tindrà lloc a l’Aula Capella de l’Edifici Històric de la UB una Taula Rodona moderada per la Dra. Carme Panchon, Vicerectora de la Universitat de Barcelona amb la participació de Amadeu Recasens i Brunet, Dr. en Dret penal, expert en seguretat i ex-Director de l’Escola de Policia de Catalunya; Laia Serra, advocada penalista i membre de la Comissió de Defensa Legal del ICAB; Adriana Ribas, Amnistia Internacional i el Dr. David Bondia, professor de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals de l’UB.