Publicada la cinquena edició de “Vinyetes a l’escola per la solidaritat”

El llibre recull les tires de còmic guardonades a la 5a ed. dels tallers de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global de L’Hospitalet de Llobregat, en què van participar 570 alumnes de 5è de primària del municipi.

Vinyetes a l’escola per la solidaritat” és el títol de la publicació que s’ha presentat virtualment el 7 de juliol de 2020, a través de Facebook, en el marc d’un projecte del Programa de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de L’Hospitalet (Cooperació L’H) que compta amb el suport del Programa PAULA d’educació per la pau de la Fundació Solidaritat UB.

El llibre recull les historietes guardonades a la cinquena edició dels tallers de Còmic pels Drets Humans i la Ciutadania Global, duts a terme per Cooperació L’H i Solidaritat UB, durant el curs 2018-2019, amb un total de 570 alumnes de 5è de primària de 14 centres educatius de la ciutat.

Aquests tallers fan servir el còmic com a vehicle de creació artística amb què l’alumnat reflexiona sobre temes diversos, com ara els valors de la pau, la solidaritat, la cooperació i la difusió dels drets humans.

Igual que en la primera, segona, tercera i quarta edicions del llibre, tant la portada com els pròlegs de les vinyetes premiades i dels accèssits són col·laboracions especials de dibuixants professionals: enguany, Natacha Bustos Magalhaes “Nat”, José Luis Martín Zabala i Jaime Martín Benítez.

Una de les vinyetes de la tira de còmic guanyadora a la 5a ed. dels tallers de Còmic pels Drets Humans

L’acte de presentació de “Vinyetes a l’escola per la solidaritat” ha estat presentat pel còmic Raül Alcaraz i ha comptat amb la participació de la Tinenta d’Alcaldia de Participació i Relacions Ciutadanes, M. Angeles Sariñena; els dibuixants de còmic implicats, els talleristes i alguns dels nens i nenes que hi han participat.

A més de l’Ajuntament de L’Hospitalet i la Fundació Solidaritat UB, la publicació ha comptat amb el suport de la Diputació de Barcelona, la Universitat de Barcelona i L’Hospitalet pels Drets Humans.