PROMOCIÓ I DEFENSA DELS DRETS HUMANS, LA MEMÒRIA DEMOCRÀTICA I LA CULTURA DE PAU

Observatori Europeu de Memòries (EUROM)

eurom-observatori-europeu-memories-logoAmb base a la Fundació Solidaritat UB, l’EUROM és una xarxa multidisciplinària i transversal única de socis que analitzen, debaten i reflexionen sobre les polítiques de memòria als seus països, regions i continents. Mitjançant aquesta xarxa, es promouen una sèrie d’activitats i projectes que s’ocupen de la gestió i difusió de polítiques de memòria relacionades amb els principals conflictes del segle XX i altres períodes històrics que tenen una influència pública en l’actualitat. El programa de treball de l’EUROM se centra en la recerca, el debat i la formació, així com en la creació de continguts per donar veu a la ciutadania.

Observatori Solidaritat

observatori-solidaritat-logo Observatori on-line de conflictes i drets humans que recull, descriu, analitza i denuncia situacions de violència i vulneracions dels drets humans arreu del món com a conseqüència de conflictes oberts o encoberts. Ha estat dissenyat per ser una eina interessant i útil per a periodistes, acadèmics, cooperants, educadors i, en general, per a totes aquelles persones interessades en la situació internacional, la pau i els drets humans.

Programa de suport a les persones refugiades i provinents de zones en conflicte

persones-refugiades-transicio-universitat

Aquest programa es basa en el desenvolupament de la perspectiva de drets humans, i té dos camps d’actuació principals: la resposta acadèmica (amb activitats de recerca i d’informació, formació i sensibilització de la societat civil) i la resposta humanitària en les primeres fases de l’acollida (que inclou suport acadèmic i educatiu, allotjament, inclusió social, assessorament jurídic i assistència psicològica).

Tardor solidària a la Universitat de Barcelona

tardor-solidaria-ubConjunt d’activitats (exposicions, xerrades, projeccions, conferències…) desenvolupades cada tardor en els diversos espais de la Universitat de Barcelona amb l’objectiu d’apropar la comunitat universitària i el públic en general a les situacions d’exclusió, de desigualtat i d’injustícia presents arreu del món.