PROJECCIÓ DEL DOCUMENTAL “A L’OMBRA DE LA CREU”

20 de novembre a les 19.00 h. Edifici Històric de la UB. Aula Capella.

L’historiador i professor emèrit de la Universitat de Nova York, Nicolás Sánchez Albornoz, condemnat l’any 1947 per la dictadura franquista a treballs forçats, impartirà una conferència sobre “El Valle de los Caidos”, on va complir condemna fins que va poder escapar el 1948.

A continuació es projectarà el documental “A l’ombra de la creu” d’Alessandro Pugno, que fa referència al lloc que continua sent el símbol d’un conflicte encara no resolt en el si de la societat espanyola.

“Sota la creu jeuen 35.000 víctimes de la Guerra Civil espanyola, mentre que al voltant de 50 nens cantors van a l’internat que acull el mateix recinte. Els monjos benedictins ofereixen a aquests nens d’entre 8 i 14 anys de la seva escola de música (subvencionada per Patrimoni Nacional) una educació que intenta defensar-se del que ells consideren el major perill de la societat contemporània: la secularització”.

D’això tracta el documental que va aconseguir la Biznaga de plata al millor documental al Festival de Cinema de Màlaga 2013, i també tractarà la posterior taula rodona, amb la participació del mateix director, Alessandro Pugno (per videoconferència), Nicolás Sánchez Albornoz, Tario Rubio, condemnat també a treballs forçats al Valle de los Caidos, i Xavier López, director de la Fundació Solidaritat UB.