OBERTES LES INSCRIPCIONS AL II CURS DE DRET INTERNACIONAL I TRANSFORMACIÓ SOCIAL NOVIOLENTA

Aquest programa educatiu en línia, d’11 crèdits ECTS, tindrà lloc del 28 de setembre del 2015 al 18 de gener del 2016.

Fins al 10 de setembre del 2015, estan obertes les inscripcions al II Curs de Dret Internacional i Transformació Social Noviolenta – Organitzant el canvi, que la Fundació Solidaritat UB impartim conjuntament amb NOVACT (Institut Internacional per a l’Acció Noviolenta) amb la col·laboració de la Universitat d’Al Quds.

Es tracta d’un programa educatiu en línia (amb Certificat d’Estudis Avançats i crèdits de lliure elecció) sobre la resolució noviolenta de conflictes, lluites populars, organització, estratègies de defensa i Dret Internacional aplicats a campanyes de transformació social noviolenta.

El curs, que tindrà lloc del 28 de setembre del 2015 al 18 de gener del 2016, està adreçat a persones activament vinculades a campanyes de justícia social, coordinadors/es de lluites populars, organitzadors de moviments socials de base, representants polítics i membres d’organitzacions de cooperació per al desenvolupament, la pau i els drets humans.

L’objectiu de la formació, impartida per estudiosos/es i practicants de l’acció estratègica noviolenta i experts en Dret Internacional, és que organitzacions i professionals que treballen en la resolució no violenta de conflictes puguin millorar la qualitat, l’eficàcia i l’impacte sostenible dels seus programes.

CONTINGUTS (per mòduls)

1. MARC TEÒRIC: d’on venim i cap on anem. La meva història, els meus principis

2. LES NOSTRES CAMPANYES: gent, poder i canvi

3. DRET INTERNACIONAL: elements clau per entendre el dret com una altra eina per al canvi

4. ORGANITZACIÓ PER AL CANVI: estructurant el nostre equip i les relacions

5. COMUNICACIÓ: els nostres missatges, els nostres públics, les nostres eines

6. CONSTRUINT L’ESTRATÈGIA: del que tenim al que necessitem per aconseguir el que volem

7. MOBILITZACIÓ PER A L’ACCIÓ: acció que mobilitza, accions dilema

8. AVALUACIÓ I CELEBRACIÓ: els nostres impactes i la rellevància de visualitzar-los

– Aprenentatge significatiu: el curs es basarà en exemples reals

– Teoria i pràctica: aprendrem debatent i practicant

– Pensament individual i col·lectiu: deixarem espai per a les reflexions personals i col·lectives

– Aprenentatge dialògic: l’aprenentatge és per a la transformació personal i social, no només per a l’adaptació

REQUERIMENTS

– Cada participant aportarà una campanya concreta en què estigui treballant actualment.

– Bon nivell d’anglès, que serà l’idioma de les classes i els materials.

– Accés a una bona connexió a Internet.

– El curs requereix 10 hores de dedicació a la setmana. Els participants han de desenvolupar un projecte/campanya amb una dedicació d’un mínim de 125 hores.

– 75 euros per als materials d’estudi.

CALENDARI

Inscripcions: Fins al 10 de setembre del 2015 a http://services.codeeta.com/widget/v3/61646?

Inici: 28 de setembre del 2015

Finalització: 18 de gener del 2016

Entrega de projecte: 12 de febrer del 2016

11 crèdits ECTS (275 hores d’estudi)