OBERT EL TERMINI PER A LA PRESENTACIÓ DE TREBALLS DE BATXILLERAT AL VI PREMI RECERCA PER A LA PAU

Fins al 15 d’abril, és obert el termini de presentació de treballs a la sisena edició del Premi de Recerca per a la Pau, convocat per la Universitat de Barcelona.

cartell_premi6Pot optar al premi l’alumnat de batxillerat que presenti treballs relacionats amb la cultura de la pau, és a dir, amb els coneixements, els valors i les habilitats que possibiliten la pau entesa com a situació social que permet el desenvolupament humà de totes les persones i l’eradicació de les diferents manifestacions de la violència: directa (guerres, tortures, maltractaments, pena de mort …), estructural (desigualtat, armamentisme, fam…) o cultural (sexisme, racisme, classisme…).

Algunes de les temàtiques vinculades a aquest àmbit són, entre d’altres, la solidaritat internacional, els drets humans, la sostenibilitat, l’altermundisme, les migracions humanes, la interculturalitat, els valors per a la convivència, la resolució de conflictes, etc. S’encarregarà de resoldre el premi un jurat interdisciplinari format per professorat de la Universitat de Barcelona.

El premi es convoca en el marc de les iniciatives del programa PAULA, un servei de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UB i la Fundació Solidaritat UB, que facilita recursos al professorat per a la incorporació de l’educació per a la pau en el treball quotidià a les aules, en les diferents etapes educatives i àrees curriculars.

Consulteu les bases del premi en aquest espai web.