MOSTREM “CÒMIC PELS DRETS HUMANS” A ESTUDIANTS D’EDUCACIÓ SOCIAL I PEDAGOGIA

El projecte demostra que el còmic pot ser una eina socioeducativa molt vàlida per treballar la inclusió social des de la perspectiva dels drets humans.

L’àrea d’educació de la Fundació Solidaritat UB presentarem, el 9 de març del 2016 a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, el projecte de Còmic pels Drets Humans que des del 2011 desenvolupem a diversos centres educatius de L’Hospitalet, Manresa, el Garraf i altres comarques barcelonines, en conveni amb diferents administracions locals i en el marc del Programa PAULA (programa conjunt de la Fundació i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UB).

El director de la FSUB, Xavier López, i la coordinadora de l’àrea d’educació de la Fundació, Nuria González, seran els encarregats de presentar aquesta experiència en què el còmic ha demostrat ser una eina socioeducativa molt vàlida per treballar la inclusió social des de la perspectiva dels drets humans.

L’activitat es realitzarà en el context de la IV Jornada conjunta entre els graus d’Educació Social i Pedagogia de la UB en matèria d’acció socioeducativa per a la inclusió social, que se celebrarà a l’Aula Magna de l’Edifici del Teatre del Campus Mundet.

La presentació anirà acompanyada d’una mostra dels tallers de Còmic pels Drets Humans que es duen a terme a les aules, a càrrec de l’autor de còmic José Miguel Álvarez. I els estudiants de grau també podran visitar, al vestíbul de l’edifici, dues exposicions que exemplifiquen el binomi còmic i drets humans.