L’OBSERVATORI SOLIDARITAT RENOVA IMATGE I ACTUALITZA CONTINGUTS

L’espai web ha incorporat una descripció del conflicte de Síria, que s’emmarca en les activitats d’anàlisi, reflexió i difusió d’#UniversitatsRefugi.

T’imagines un espai web que reculli, descrigui, analitzi i denunciï situacions d’arreu del món en què es violen els Drets Humans com a conseqüència de conflictes?

És el cas de l’Observatori Solidaritat, un dels programes de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona (fet en i per a Internet), que ara ha renovat la seva imatge i es troba en procés d’actualització de continguts per tal de continuar sent una eina útil per a totes aquelles persones (periodistes, acadèmics/ques, cooperants, docents…) interessades en la situació internacional, la pau i els drets humans.

Tant des de la pestanya “Anàlisi de conflictes” del menú superior com des del mapa central de portada, l’Observatori convida l’internauta a consultar la realitat de diversos territoris d’arreu del món que estan (o han estat) en situació de conflicte, i també aporta elements d’anàlisi d’aquells “Eixos transversals” presents a la majoria de conflictes.

A la part inferior de la portada, l’Observatori destaca situacions de conflicte que estan d’actualitat; entre les quals, ara s’inclou una descripció del conflicte de Síria.

Aquesta descripció és una de les accions que la Universitat de Barcelona ha realitzat en el marc del compromís expressat per les universitats públiques catalanes de l’ACUP (#UniversitatsRefugi) de continuar treballant en “l’anàlisi, reflexió i difusió de les causes, actors, conseqüències, actuacions de la societat civil, reptes de futur i propostes d’acció en relació amb les migracions i, concretament, amb els moviments de persones provocats per la violència”.