L’IdRA UB commemora el Dia de l’Aigua amb dues conferències sobre la gestió de sequeres i inundacions

L’acte commemoratiu del Dia Mundial de l’Aigua serà el 22 de març, a les 18 hores, a la Sala de Graus de la Facultat de Biologia de la UB. L’accés és lliure, però l’aforament és limitat.

L’Institut de Recerca de l’Aigua (IdRA) de la Universitat de Barcelona se suma a la commemoració del Dia Mundial de l’Aigua (22 de març) amb el ja tradicional Acte del Dia Mundial de l’Aigua, que enguany aborda la “Gestió de les sequeres i de les inundacions a Espanya“. L’esdeveniment tindrà lloc el mateix dia 22 de març, a les 18 hores, a la Sala de Graus de la Facultat de Biologia de la UB (Av. Diagonal, 645).

Després d’una presentació a càrrec del director de l’IdRA, Javier Martín-Vide, s’oferiran dues ponències sobre la temàtica: “Cambios en la gestión de las inundaciones en España” per part del Dr. Jorge Olcina Cantos, catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat d’Alacant, i “Gestión y planificación del riesgo de sequía en España” per part de la Dra. Pilar Paneque Salgado, professora titular de Geografia Humana a la Universitat Pablo de Olavide.

El Dr. Olcina Cantos va ser ponent en l’Any Internacional del Planeta Terra (2008), declarat per la UNESCO. Ha estat avaluador del 5è informe del Panel Intergovernamental per al Canvi Climàtic (IPCC, 2014) i és membre del consell editorial de diverses revistes científiques de temàtica territorial i ambiental.

La Dra. Paneque Salgado és coordinadora del projecte europeu “Empowering Climate Resilience” (CARE), investigadora principal del projecte “Evaluación de la vulnerabilidad socio-institucional a las sequías” (EVALSOC) i codirectora de la revista “Agua y Territorio“.

L’accés a l’acte és lliure, però l’aforament és limitat.