L’EXPOSICIÓ “SREBRENICA, MEMÒRIA D’UN GENOCIDI” S’EXPOSA EN PARAL·LEL A SARAJEVO I BARCELONA

La mostra està formada per un compendi d’imatges que el fotoperiodista Alfons Rodríguez va reunir el juliol del 2010 en una marxa internacional que commemorava els 15 anys del genocidi de Srebrenica.

srebrenica-2El Museu d’Història de Bòsnia i Hercegovina (Sarajevo) -des del 10 de juliol al mes de setembre- i El Born Centre Cultural (Barcelona) -del 14 al 26 de juliol- acolliran de forma paral·lela l’exposició “Srebrenica, memòria d’un genocidi” del fotoperiodista Alfons Rodríguez organitzada per l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat UB.

La mostra està formada per un compendi d’imatges que Rodríguez va reunir el juliol del 2010, quan va formar part d’una marxa internacional que commemorava els 15 anys del genocidi de Srebrenica en el marc d’una iniciativa de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i la Fundació Pau i Solidaritat de Comissions Obreres, amb el suport de l’Institut Català Internacional per la Pau.

Durant el viatge, Rodríguez va ser testimoni de l’enterrament col·lectiu dels 774 cossos que s’havien identificat fins al moment. Les imatges que va captar segueixen el recorregut de la marxa: a Belgrad, on es palpa el debat sobre el que va passar als anys 90 a l’antiga Iugoslàvia; al camí de Tuzla a Srebrenica, on s’aprecien els participants a la marxa i els que la veuen passar; i a Srebrenica, on Rodríguez fotografia els protagonistes del genocidi, els que van viure els fets, els que hi van perdre éssers estimats, els enterraments i els indrets.

Per a la realització de l’exposició, l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat UB compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Districte 11, IGMAN Acció Solidària, l’Institut Internacional Català per la Pau, la Fundació Pau i Solidaritat, el Museu d’Història de Bòsnia i Hercegovina i la Fundació per a la Democràcia Local de Bòsnia i Hercegovina.

A Barcelona, la inauguració de l’exposició serà a les 13 hores al Born Centre Cultural.