L’EXPOSICIÓ “SREBRENICA: MEMÒRIA D’UN GENOCIDI” RECORDA A TEŠANJ 21 ANYS DE LA MASSACRE

En el marc del 21è aniversari del genocidi de Srebrenica, el Museu de Tešanj (Bòsnia i Hercegovina) ha presentat el 9 de juliol de 2016 l’exposició itinerant “Srebrenica: Memòria d’un Genocidi”, d’Alfons Rodríguez, amb una gravació enviada des de Barcelona per persones implicades en la mostra.

L’exposició, produïda per la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM), té l’origen en un conjunt de fotografies captades l’any 2010 amb el suport de l’Institut Català Internacional per la Pau i amb la col·laboració de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya.

Rodríguez va tornar a viatjar als Balcans l’any 2015 i, en ambdós viatges, va seguir les commemoracions de la massacre que l’any 1995 va matar 8.873 persones, principalment homes i nens.

Entre altres esdeveniments, el fotògraf va ser testimoni del funeral col·lectiu de les restes mortals que van poder ser identificades i va participar en les marxes que cada any recorden el viatge realitzat per les persones refugiades que van fugir de Srebrenica.

La massacre de la població musulmana a mans de les tropes sèrbies de Ratki Mladic es considera el major assassinat massiu a Europa des de la Segona Guerra Mundial.