La Universitat de Barcelona, contra la violència envers les dones

En el marc del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones (25 de novembre), la UB ha organitzat un programa d’activitats als diferents centres i facultats.

«La violència de gènere és inacceptable; es pot evitar, es pot prevenir. Fem-ho possible».

Aquesta és la frase de Phumzile Mlambo-Ngcuka, secretària general adjunta de les Nacions Unides i directora executiva d’ONU Dones, que tanca el manifest conjunt que ha elaborat la Xarxa d’Unitats d’Igualtat de Gènere de les Universitats Espanyoles per a l’Excel·lència Universitària (RUIGEU) amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, el proper 25 de novembre.

La Universitat de Barcelona, membre de la RUIGEU i signant del manifest, ha organitzat en el marc del 25-N un programa d’activitats als diferents centres i facultats per fer visible la necessària eliminació de les violències masclistes.

Entre els dies 20 i 28 de novembre, es proposen activitats que van des de la lectura del manifest fins a actes performatius i xerrades, així com el lliurament de premis als millors treballs de final de grau (TFG) amb perspectiva de gènere d’algunes facultats.

[ Notícia original: Universitat de Barcelona ]