La Universitat de Barcelona i Solidaritat UB, contra la violència envers les dones

En el marc del Dia per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, Igualtat UB i Solidaritat UB organitzen activitats als diferents campus de la universitat i a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet, respectivament.

L’any 1999, l’Assemblea General de les Nacions Unides establia el 25 de novembre com a Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Coincidint amb aquesta data, la Unitat d’Igualtat de la UB organitza un programa d’activitats als diferents campus amb l’objectiu de recordar que la violència contra les dones i les nenes és una de les violacions dels drets humans més esteses, persistents i devastadores del món actual, i que cal lluitar per combatre-la. Una de les accions que s’ha previst majoritàriament a tots els centres és la lectura, dilluns, del Manifest 25-N de la Comissió Dones i Ciència.

Com a acte central, la Unitat d’Igualtat de la UB ha organitzat dues activitats que tindran lloc a l’aula Gabriel Oliver de la Facultat de Filologia i Comunicació el dilluns 25. D’una banda, es presentarà, a les 12 h, el treball «Actitudes, emociones y comportamientos intrusivos durante los conflictos interpersonales», a càrrec dels investigadors que han fet la recerca, Miguel Ángel Soria i Ariadna Trespaderne. De l’altra, a les 13 h, el psicòleg forense tècnic de l’OSSMA de la UB David Lucaya impartirà la ponència «Experiències d’aplicació del protocol contra l’assetjament de la UB».

Així mateix, entre els dies 18 i 29 de novembre, es proposen altres actes que van des de exposicions i xerrades fins a una performance, un dinar assemblea o un taller d’autodefensa feminista.

Per la seva banda, la Fundació Solidaritat UB ha coorganitzat, del 7 al 21 de novembre a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet de Llobregat, el curs «Violència de gènere: Apunts per entendre les violències masclistes», obert a tots els públics i reconegut amb 1 crèdit ECTS per a estudiants de la UB.

[ Font d’informació: Universitat de Barcelona ]