La UB reivindica que també és gitana en una jornada amb motiu del Dia del Poble Gitano

La jornada, que compta amb la col·laboració de la Fundació Solidaritat UB, inclourà diverses conferències sobre l’èxit social i educatiu del Poble Gitano.

Amb motiu del Dia Internacional del Poble Gitano, la Xarxa Universitària Gitana de Catalunya, CampusRom, organitza la jornada “La Universitat de Barcelona també és gitana”, el dimecres 3 d’abril de 2019, de 17 a 20 hores, a l’Aula Magna de l’Edifici del Teatre del Campus Mundet.

L’acte inclourà els testimonis de gitanos i gitanes de la Universitat de Barcelona, així com diverses conferències sobre l’èxit social i educatiu del Poble Gitano a partir de contribucions fetes des de la recerca.

En concret, intervindran a la jornada:

Dr. Ramón Flecha García, Doctor Honoris Causa per la Universitat de Timisoara (Romania) i catedràtic de Sociologia a la Universitat de Barcelona.

Dra. Jelen Amador López, Doctora en Sociologia per la Universitat de Barcelona i assistent editorial de la revista “International Sociology”.

– Dra. Tania García Espinel, Doctora en Antropologia per la Universitat de Granada i coordinadora del Pla Integral del Poble Gitano de la Generalitat de Catalunya.

– Dr. Fernando Macías Aranda, Doctor en Educació per la Universitat de Barcelona i professor associat a la Universitat de Barcelona.

La inauguració de la jornada serà a càrrec del responsable del Programa del Poble Gitano i de la Innovació Social de la Generalitat de Catalunya, Ramón Vílchez; el copresident del CampusRom, Manuel García, i el director de la Fundació Solidaritat UB, Xavier López. Pel que fa a la cloenda, hi intervindran el vicepresident segon del Consell Assessor del Poble Gitano de la Generalitat de Catalunya, Manuel Fernández, i la copresidenta del CampusRom, Loli Santiago. A més, tindrà lloc una interpretació del Gelem, Gelem (himne gitano) i s’oferirà un refrigeri.