La Universitat de Barcelona participa en el 75è aniversari de les Nacions Unides

La vicerectora d’Igualtat i Acció Social serà una de les ponents del webinar on line “La implementació dels ODS de l’Agenda 2030 en les institucions, la universitat i l’empresa”, amb què es commemorarà la data.

La Universitat de Barcelona, a través de la seva vicerectora d’Igualtat i Acció Social, Maite Vilalta, participarà el 21 d’octubre, a les 10 hores, en l’acte de commemoració a Barcelona del 75è aniversari de la creació de les Nacions Unides, apadrinat per l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de la ciutat (ICAB).

Cal confirmar assistència a través d’aquest enllaç

La commemoració consistirà en el webinar on line “La implementació dels ODS de l’Agenda 2030 en les institucions, la universitat i l’empresa”. El presentarà la degana de l’ICAB, Mª Eugènia Gay; i, a més de la vicerectora Vilalta, hi intervindran com a ponents Eulàlia Pascual, presidenta de l’Associació per les Nacions Unides a Espanya, i Sergi Loughney, director de Prospectiva, Reflexió i Palau Macaya de la Fundació “La Caixa”. L’advocada i diputada de la Junta de Govern de l’ICAB Emma Gumbert moderarà la sessió.

El webinar abordarà temes com l’impacte actual de les Nacions Unides al món, la política davant la pandèmia de la COVID-19, els avenços i retrocessos en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), i algunes reflexions COVID vs. igualtat.

«La Universitat de Barcelona està fortament compromesa amb la societat i vol assumir la seva responsabilitat social contribuint a millorar les condicions de vida i el grau de cohesió i inclusió social, tant de la comunitat en què està ubicada com de la resta del món». Així comença el document marc de l’Agenda 2030, elaborat pel vicerectorat d’Igualtat i Acció Social de la Universitat de Barcelona i aprovat pel Consell de Govern de 26 de juny de 2020, que recull les actuacions previstes per la UB per contribuir a l’assoliment dels ODS.

D’altra banda, les activitats, projectes i programes de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona s’alineen plenament amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030. Un tríptic resumeix la contribució de Solidaritat UB a aquesta agenda, mentre que a la pàgina web es detallen les iniciatives dutes a terme en relació a cada objectiu.