LA TARDOR DE LA UNIVERSITAT DE BARCELONA TORNA A SER UNA TARDOR SOLIDÀRIA

La crisi dels refugiats sirians, el paper de les dones en els processos de recuperació de memòria històrica, el franquisme o l’Ebola són alguns dels temes que s’hi tractaran.

Promoure, en el si de la comunitat universitària, valors relacionats amb la solidaritat, la lluita contra la pobresa i l’exclusió social, la cooperació per al desenvolupament i la protecció dels drets humans. Aquest és l’objectiu de la Tardor Solidària de la Universitat de Barcelona, que la Fundació Solidaritat UB posem en marxa, un any més, amb activitats que s’allargaran fins al gener en diferents espais de la universitat.

L’Edifici Històric acollirà, del 17 al 26 de novembre, l’acte central de l’edició d’enguany: l’exposició «SÍRIA, LA PARAULA DE L’EXILI», que porta a la Universitat imatges i veus de refugiats sirians a Jordània, captades pel fotoperiodista David González l’estiu del 2014.

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació serà escenari, el 6 de novembre a les 11 hores, de la jornada «DONES I MEMÒRIA», que abordarà el paper de les dones en els processos de recuperació de la memòria històrica i democràtica, amb menció especial a les dones gitanes. Durant la jornada, en què participaran dones gitanes d’Àustria i Catalunya, es presentarà l’exposició «PORRAJMOS, EL GENOCIDI DEL POBLE GITANO», que es podrà veure des del 4 de novembre a la mateixa Facultat.

Al Campus de Mundet es podrà visitar, del 3 de novembre al 8 de gener, la mostra fotogràfica «DESENTERRANT EL SILENCI. ANTONI BENAIGES, UN MESTRE DE LA REPÚBLICA EN UNA FOSSA COMUNA DE BURGOS», que és part d’un projecte d’investigació del geògraf i fotògraf barceloní Sergi Bernal. La seva recerca també ha permès crear el documental «EL RETRATISTA» (Alberto Bougleux i Sergi Bernal, 2013), que es projectarà el 10 de novembre a les 18:30 hores a l’aula Ernest Mascort de l’Edifici de Llevant del mateix campus. I, el 23 de novembre a les 17:30 hores, el teatre de campus de Mundet acollirà la representació de «CAMINS DE NIT. INFANTS PERDUTS DELS EXILIS», sobre la marxa d’infants a causa de la Guerra Civil espanyola, a càrrec de l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Lluís Vives.

La Facultat de Medicina albergarà, del 15 de desembre al 31 de gener, l’exposició fotogràfica «EBOLA, MÉS ENLLÀ DE L’EBOLA», del fotoperiodista Alfons Rodríguez, que explica les conseqüències de l’Ebola a Sierra Leone.

Una altra de les activitats emmarcades dins de la Tardor Solidària és el curs DRET A L’ALIMENTACIÓ: EL MENJAR COM A DEBAT EN PERÍODE DE CRISI, adreçat a tots els públics, que tindrà lloc del 16 al 30 de novembre a l’Aula de Drets Humans de l’Hospitalet de Llobregat. I també s’inclouen dins de la Tardor Solidària les activitats culturals i divulgatives de FRANCO 40/40: EL FRANQUISME EN QUARENTENA, impulsades per l’EUROM.