La Facultat d’Història UB acollirà tres sessions de la 5a mostra internacional CineMigrante

La Universitat de Barcelona col·labora amb CineMigrante a través de la Fundació Solidaritat UB, en el marc de la Tardor Solidària 2018.

La Facultat d’Història de la Universitat de Barcelona acollirà, els dies 3, 4 i 5 d’octubre de 2018 a les 16 hores, tres sessions de la secció central de CineMigrante: ‘Las vidas negras importan’.

La 5a mostra internacional de Cinema i Formació en Drets Humans de les persones migrants es prolongarà del 2 al 7 d’octubre en diferents espais de Barcelona, amb entrada lliure i gratuïta.

Dimecres 3 d’octubre

16 h, Sala Gran (Facultat d’Història)

Presentada pel director César González
Q&A César González

• Guachines (César González | Ficció | Argentina – 2014 – 8’)

Quatre infants juguen en una plaça, quatre infants juguen al carrer. Miren i desitgen els cotxes que passen, es neguen i es resisteixen a acceptar la misèria…

• ¿Qué puede un cuerpo? (César González | Ficció | Argentina – 2014 – 70’)

Fa gairebé 500 anys Baruch Spinoza es preguntava: què pot un cos? A partir d’aquest interrogant, a la pel·lícula de González es creuen, en el mateix amuntegament d’ànimes i escombraries, un “cartonero” i diversos “pibes chorros”. Caminen sota les al·lucinacions del somni consumista. Anhelen un present cobert i xoquen amb els infatigables dispositius massissos de crueltat. Amb l’alba, treuen el cap la violència i els seus eterns tripijocs. Metàfora del capitalisme: un carro avança recol·lectant les deixalles de la ciutat de les fúries.

Dijous 4 d’octubre

16 h, Sala Gran (Facultat d’Història)
  • Voices (Miguel Peres dos Santos | Documental | Països Baixos – 2015 – 18’)

Comparació entre la consciència col·lectiva i l’arxiu censurat. “Triem” guardar el que no volem recordar tan lluny de la nostra consciència com inconscientment podem -el mateix mètode apliquem a les nostres vides i al material d’arxiu públic. Així, el director va a la recerca de material sobre la migració i el racisme a la societat holandesa, dins la col·lecció de televisió del Netherlands Institute for Sound and Vision.

• Black sister’s street (Aïcha Thiam | Documental | França, Mali – 2016 – 66’)

Aïcha Thiam va néixer a Anvers el 1979 i hi va viure els primers 3 anys de vida fins que la seva família va tornar a Senegal. Les històries que la seva mare li va explicar sobre Anvers durant la infància van fer que Aïcha desitgés tornar al lloc on va néixer. Però quan el 2006 Bèlgica es veu sorpresa per l’assassinat d’Oulematou Niangadou, canvia radicalment la seva visió idíl·lica de la ciutat i el seu desig d’emigrar a Europa. En aquest documental Aïcha visita Anvers per parlar obertament amb migrants sobre els seus somnis, pors i inseguretats.

Divendres 5 d’octubre

16 h, Aula Magna (Facultat d’Història)
  • Have no fear (Beata Calinska, Sarah Jacobson | Documental | Estats Units, Polònia – 2017 – 18’)

La coreògrafa i activista Adia Whitaker té nens i nenes per protegir. Molts en la seva comunitat han patit la brutalitat policial. Adia crea una obra performàtica, dissenyada per involucrar la gent d’una manera nova, usant les lletres per ensenyar els infants a cuidar-se de la policia. Els assajos no es limiten a preparar el treball per a l’escenari; són una crida a l’acció, una forma de resistència.

• For Ahkeem (Jeremy S.Levine & Landon Van Soes | Documental | Estats Units – 2017 – 90’)

Història de Daje Shelton, una noia de 17 anys que lluita pel seu futur. Després d’una baralla és col·locada en una escola secundària alternativa. Des d’aquest desarrelament, navega pels barris marginals, les polítiques judicials parcials i la precarietat econòmica que ha devastat Missouri i el futur de molts joves.

La Universitat de Barcelona col·labora amb CineMigrante a través de la Fundació Solidaritat UB, en el marc de la Tardor Solidària: un conjunt d’activitats (exposicions, xerrades, projeccions, conferències…) que cada tardor es desenvolupen en diversos espais de la UB amb l’objectiu d’apropar a la comunitat universitària i el públic en general situacions d’exclusió, de desigualtat i d’injustícia presents arreu del món.