LA CRISI DELS REFUGIATS A DEBAT: ENTRE EL DRET D’ASIL I L’ACOLLIDA

La Fundació Solidaritat UB coorganitzem una taula rodona per analitzar aquesta qüestió, que tindrà lloc el 22 de setembre a les 19h al Parc de les Humanitats i les Ciències Socials de la UB.

L’arribada de refugiats provinents de l’Orient Mitjà, majoritàriament d’origen sirià, és un repte que cal analitzar per poder encarar-lo d’una manera positiva i realista a la vegada. Les diverses iniciatives ciutadanes demostren que hi ha qui està disposat a ajudar des de la societat civil. A conseqüència d’aquesta pressió ciutadana, els governs europeus s’han anat afegint paulatinament a l’onada solidària.

La Universitat de Barcelona no podia ser un mer espectador davant la gravetat dels fets. Per això volem contribuir al debat des del que ens propi: el coneixement. Així, la Fundació Solidaritat UB (conjuntament amb la Càtedra Josep Termes, el Parc de les Humanitats i les Ciències Socials de la UB i la col·laboració de diverses entitats socials i universitàries) coorganitzem una taula rodona sobre la qüestió, que tindrà lloc el 22 de setembre a les 19h al Parc de les Humanitats i les Ciències Socials de la UB (c/ del Perú, 52, Barcelona).

En aquest debat, pretenem analitzar des de diverses perspectives com s’ha de gestionar el dret d’asil i l’acollida dels sirians a Europa i als nostres municipis, així com quins són els reptes polítics, jurídics, econòmics i socials als quals caldrà fer front quan arribin els primers refugiats.

Hi participaran:

– Dr. Eduard Sagarra Trias, professor de Dret Internacional Públic a la UB i a ESADE i president de l’Associació per a Nacions Unides a Espanya (ANUE)

– Sra. Maria Alba Gilabert, periodista de la secció d’Internacional de Catalunya Ràdio

– Sr. Francesc Mateu, director a Catalunya d’Oxfam Intermón

– Sr. Àngel Miret i Serra, govern de la Generalitat de Catalunya i professor de Ciències Polítiques i Socials a la UPF

Moderarà el debat el Dr. Gaspar Coll i Rosell, professor d’Història de l’Art a la UB i Comissionat per al Parc i l’impuls científic de les Humanitats i les Ciències Socials

Preguem confirmació d’assistència a: catedrajoseptermes@ub.edu