La crisi del refugi, a debat en la Jornada Recerca i Empresa (Facultat de Psicologia)

La Jornada, que busca posar en contacte el món empresarial amb els investigadors i estudiants, tindrà lloc el dimarts 2 de maig, de 15:30 a 19:30 hores, a l’Aula Caparrós de la Facultat de Psicologia UB, al Campus de Mundet (Passeig de la Vall d’Hebron, 171).

Com a coordinadora del Programa de suport de la Universitat de Barcelona a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, la Fundació Solidaritat UB participarà, el 2 de maig, de 18 a 19:30 hores a la segona taula rodona de la IV Jornada Recerca i Empresa de la Facultat de Psicologia UB.

Sota el títol «Refugiats: coneixent la realitat», aquesta taula es dedicarà al paper de l’atenció psicològica en la crisi del refugi, i la moderarà la Dra. Rita Berger, del Grup de recerca en psicologia social, ambiental i organitzacional.

A banda de la Fundació Solidaritat UB, al debat hi intervindrà el Dr. Joseba Achotegui, professor de la Facultat i psiquiatre expert en persones refugiades i immigrades, i dues persones que participen al Curs de transició a la Universitat per a estudiants sirians.

Igualment, la taula comptarà amb les reflexions i l’experiència d’Òscar Camps, fundador i director de l’ONG d’ajuda a persones refugiades Proactiva Open Arms, i amb el testimoni d’un estudiant del programa de pràctiques en l’acompanyament psicològic a estudiants refugiats, que la Facultat de Psicologia ha posat en marxa amb la Fundació Solidaritat UB.

La socialització mediàtica de la psicologia

Abans de la taula rodona sobre la crisi del refugi, de 16 a 17:30 hores la IV Jornada Recerca i Empresa inclourà la taula rodona «La socialització mediàtica de la psicologia», moderada per la Dra. Mercè Martínez, professora de la Facultat.

Aquesta primera taula debatrà sobre manera en què els mitjans de comunicació han afavorit la divulgació de la psicologia, tant en programes de caràcter específicament científic (Redes, etc.) com en altres tipus de formats (inclosos realities com Gran Hermano o Operación Triunfo), en què, cada vegada més, hi ha la figura d’un psicòleg que acompanya i assessora els concursants.

Hi participaran el director i presentador del programa de ràdio El cazador de cerebros, Pere Estupinyà; la periodista de la Xarxa de Comunicació Local Montserrat Hidalgo; el director i presentador d’Emprende de TVE, JuanMa Romero, i el director general de Gestmusic Espanya, Tinet Rubira.

A partir de les 19:30 hores, la cloenda la Jornada comptarà amb l’actuació musical del grup DID (Pol Baldó i Pau Plaza), i s’inauguraran les Jornades Culturals Mundet 2017, que organitza l’Associació d’Estudiants de Psicologia (AEP).