La comunitat UB desplega la seva solidaritat

Les donacions superen les 500.000 peces de material sanitari i el voluntariat estudiantil ha involucrat fins ara a 500 persones.

Recerca i desenvolupament
  • L’Hospital Clínic de Barcelona i Germans Trias i Pujos – Can Ruti, i la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona col·laboren per encàrrec del Servei Català de la Salut en el desenvolupament de respiradors d’emergència.
  • La Unitat de Biofísica i Bioenginyeria de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut s’ha sumat a una campanya cooperativa per fabricar viseres protectores amb impressora 3D.
  • El Centre de Recerca i Producció de Medicaments Experimentals, Farmatec UB, se suma a la campanya contra el COVID-19 produint i envasant, a les seves instal·lacions, solució hidroalcohòlica per higienitzar les mans, segons la fórmula recomanada per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Donacions

• El Grup UB ha facilitat fins ara prop de 438.000 guants, 32.550 mascaretes, 773 bates, 13.200 peücs i 10.000 gorres, a més d’equips de protecció individual, ulleres de laboratori i altre material sanitari
  • S’han cedit sis respiradors per a l’Hospital de Mollet, a més del setze llits i un desfibril·lador que es van traslladar la setmana passada des de l’Escola d’Infermeria a l’Hospital de Bellvitge.
Voluntariat

• Gairebé 500 estudiants d’últim curs de Medicina i d’Infermeria s’han ofert per col·laborar amb el Departament de Salut.
  • Des de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació s’ha fet una crida a la col·laboració del seu estudiantat perquè portin medicaments de les farmàcies als domicilis de les persones que no poden sortir de casa.