El programa de cooperació a Colòmbia es presenta a les XVIII Jornades de la Taula Colòmbia, a la FESC

El programa dona suport a l’enfortiment del teixit social del Cauca per mitjà d’una emprenedoria fonamentada en l’economia cooperativa i solidària.

«Les economies solidàries a Colòmbia: parlen els territoris» és el títol de la segona taula de debat de les XVIII Jornades sobre Colòmbia; una activitat, enguany virtual, que la Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia organitza en el marc de la Fira d’Economia Social de Catalunya (FESC) amb l’objectiu de donar a conèixer experiències d’economies solidàries que contribueixen a la construcció de pau a Colòmbia.

En la segona de les quatre taules de debat, que tindrà lloc el 28 d’octubre de 18 a 19:30 hores a través de zoom, Youtube i Facebook, hi intervindran Oscar Holman Echeverri, de la Corporació Centre de Promoció del Desenvolupament Territorial (CEPRODET), i Lorena González, de l’Associació Catalana per la Pau (ACP), com a representants del programa de cooperació Implementació dels Acords de Pau a Colòmbia. Per una pau real, estable i duradora, que l’ACP i la Fundació Solidaritat UB impulsem a la regió colombiana del Cauca amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).

En línia amb els Acords de Pau de l’Havana, el programa dona suport a l’enfortiment del teixit social de la regió del Cauca per mitjà d’una emprenedoria productiva innovadora fonamentada en la recuperació dels sabers ancestrals, les pràctiques agroecològiques sostenibles i l’economia cooperativa i solidària. Les actuacions es duen a terme de manera conjunta entre membres de la comunitat local i població exguerrillera, ja que els Acords contemplen el procés de reincorporació socioeconòmica dels excombatents com a part del camí a la construcció d’una pau estable i duradora.

En aquest sentit, una de les contraparts locals del programa és la Corporació Centre de Promoció del Desenvolupament Territorial (CEPRODET), una cooperativa sorgida el gener de 2017 com a part de l’exercici organitzatiu que excombatents de les FARC estableixen per impulsar la gestió de recursos de cooperació i l’autogestió dels i les membres en els diferents escenaris.

A banda de CEPRODET, les altres contraparts locals del programa són la Corporació Col·lectiu Sociojurídic Orlando Fals Borda (Col·lectiu OFB) i l’Institut d’Estudis Interculturals (IEI) de la Pontifícia Universitat Javeriana de Cali (PUJ). Igualment, participa al programa l’Oficina Internacional de Drets Humans – Acció Colòmbia (OIDHACO).

Foto: Associació Catalana per la Pau (ACP)