I SEMINARI INTERNACIONAL SOBRE INTERCULTURALITAT

28, 29 i 30 de juny de 2011, Cali – Colòmbia.

colombia-seminario-internacional-interculturalidadLa Pontificia Universidad Javeriana de Cali, a través del Centro de Estudios Interculturales –CEI- en conveni interinstitucional amb la Universitat de Barcelona i la Fundació Solidaritat UB, amb el suport d’Asomanos negra i l’Oficina a Colòmbia de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides pels Drets Humans, celebra el I Seminari Internacional sobre Interculturalitat amb especial atenció als pobles afrodescendents.

Aquest seminari pretén ser espai de reflexió sobre la història i els drets dels pobles afrodescendents nacionalment i internacionalment. Acull la invitació de l’Assemblea General de les Nacions Unides de celebrar l’Any Internacional per a les Persones d’Ascendència Africana i, en aquest marc, realitzar activitats que promoguin “el ple gaudi dels drets econòmics, culturals, socials, civils i polítics, la seva participació i integració en tots els aspectes polítics, econòmics, socials i culturals de la societat, i la promoció d’un major coneixement i respecte de la diversitat de l’herència i la cultura d’aquestes persones”. Sota aquest esquema, el seminari pretén visibilitzar les accions del poble afrocolombià i proposar un nou marc d’acció que combini diversos processos i estratègies nacionals i internacionals encaminats a eliminar la discriminació racial i procurar el benestar d’aquesta població a Colòmbia.