Biologia UB acull l’exposició «Turisme al món rural. Una mirada des de la Sobirania Alimentària»

La mostra s’inclou dins de la Tardor Solidària de la Universitat de Barcelona, que busca apropar la comunitat universitària i el públic en general a situacions d’exclusió, desigualtat i injustícia.

🗓 DATES: Del 7 a l’11 d’octubre de 2019
HORES: Horari de la Facultat
📍 LLOC: Vestíbul Ramon Margalef, Facultat de Biologia UB

AUTORIA: Xarxa de Consum Solidari

DESCRIPCIÓ: El Turisme Rural s’entén com un tipus de turisme de petit format, establert en zones rurals i en el qual la població local exerceix un paper significatiu en el seu control i gestió. Les propostes d’aquest tipus de turisme han augmentat tant als països del Nord com en el denominat Sud.

Sovint, el Turisme Rural es presenta com una estratègia que revitalitza els espais rurals i combat els seus principals problemes: pobresa, envelliment de la població, etc.

Però, més enllà de bones voluntats i de possibles virtuts, el Turisme Rural comporta limitacions i riscos que moltes vegades no són suficientment considerats, a més d’afavorir processos de substitució de les activitats tradicionals.