EXPOSICIÓ “SREBRENICA, MEMÒRIA D’UN GENOCIDI”

Tardor Solidària a la UB.

L’exposició, que podreu visitar del 14 al 31 d’ocubre a la Facultat i Empresa de la UB, és un recull d’instantànies d’Alfons Rodríguez sobre la marxa que es va organitzar l’any 2010 per commemorar el 15è aniversari del genocidi de Srebrenica, durant la guerra de Bòsnia, la pitjor atrocitat que hi ha hagut a Europa des de la Segona Guerra Mundial, en què les tropes sèrbies del general Ratko Mladic, un pròfug del Tribunal Penal Internacional per a l’antiga Iugoslàvia, van assassinar més de 8.000 persones.

La mostra reflecteix com milers d’activistes dels drets humans d’Europa i de tot el món van acompanyar les víctimes d’aquell genocidi en una marxa que va culminar amb l’enterrament de les restes de prop de vuit-centes persones que hi van morir, trobades a diferents fosses comunes que s’han anat obrint els darrers anys. Les fotografies són el testimoni de les ferides d’una guerra que encara no s’han tancat i volen servir perquè es prengui consciència de la necessitat que Europa s’impliqui en la defensa dels drets humans d’una manera activa allà on es vulnerin i, especialment, al seu territori.

Organitzada per la Fundació Solidaritat UB i la Fundació Pau i Solidaritat, de Comissions Obreres, amb el suport de l’Institut Català Internacional per la Pau, l’exposició ha itinerat pels municipis de Sant Feliu de Llobregat i l’Hospitalet en el marc d’un projecte de col·laboració signat entre aquestes dues poblacions i la Universitat de Barcelona, finançat per l’AECID.