EXPOSICIÓ “QUÈ HI HA DARRERE DEL TEU MÒBIL”

Tardor Solidària a la UB.

La Fundació Solidaritat UB, ha portat aquesta exposició a la Facultat de Geologia per mostrar els diferents minerals utilitzats per a la fabricació dels telèfons mòbils –i majoria d’aparells electrònics-, la seva procedència i el context socioeconòmic i ambiental sota el qual s’extreuen.

Es mostren els exemples de 9 minerals que compleixen una funció concreta en el funcionament habitual dels telèfons mòbils i com cadascun d’ells, també, porta associat un conflicte a les zones on s’extreu, ja sigui a Rússia, al Congo, a Perú, a Xile, a la Xina, a Zàmbia, a Sud-Àfrica, a Indonèsia o en altres parts del globus.

L’exposició, d’Enginyeria Sense Fronteres, presentada per aquesta entitat dins el marc de la campanya “El preu de l’abundància: drets humans a les fosques”, la podeu visitar al vestíbul de la Facultat de Geologia fins el 21 de febrer.