Es consolida el curs de manteniment d’horts urbans per a persones en situació de sense llar

Fins al 15 de setembre s’obre la inscripció a la V edició del curs, reconegut com a diploma d’extensió universitària, que pretén ser una eina d’implicació, apoderament i capacitació d’aquestes persones.

El Centre d’Acollida ASSÍS i la Fundació Solidaritat UB convoquem la V edició del curs prelaboral Tècnic en manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria per a persones en situació de sense llar. La formació s’adreça a persones ateses al Centre d’Acollida ASSÍS i/o a altres entitats socials que tinguin a partir de 20 anys i disposin de permís de residència i de treball.

El curs, reconegut com a diploma d’extensió universitària per la Universitat de Barcelona (30 crèdits ECTS), es compon d’una part teòrica (200 h.) i una part pràctica (50 h.), i compta amb 25 places. L’alumnat estarà acompanyat per 11 persones voluntàries, un enginyer agrònom i un educador social.

L’objectiu del curs és ampliar la capacitació de les persones en situació de sense llar que hi participin per incrementar, així, les seves possibilitats d’accés al mercat laboral. Per fer-ho, el programa formatiu inclou el coneixement i la pràctica de l’hort i el jardí (tècniques de manteniment de zones enjardinades, espais de cultiu urbà i centres de compostatge comunitari), però, també, competències personals i laborals que motivin i acompanyin el procés d’inserció de l’alumnat en el món del treball (comunicació interpersonal, organització i planificació, capacitat de liderar iniciatives, flexibilitat i innovació, iniciativa, proactivitat i autonomia, anàlisi i resolució de problemes).

El 42% dels i les estudiants de les tres primeres edicions que van finalitzar el curs amb èxit va trobar una feina, i un 57% d’aquestes persones ha treballat en el sector professional de l’horticultura i la jardineria.

La V edició del curs tindrà lloc d’octubre de 2017 a juny de 2018, els dimarts i divendres de 8:30 a 12 hores. El període de pràctiques s’iniciarà a finals de gener de 2018 i finalitzarà a principis de juny. Les pràctiques es faran en escoles, centres de compostatge comunitaris o entitats socials, i el seu horari s’establirà entre l’alumnat i l’empresa.

La inscripció al curs es pot realitzar, fins al 15 de setembre de 2017, a través del correu electrònic kfontan@assis.cat. Es concretarà una cita en què s’informarà del funcionament de la formació i, si totes les places estan ocupades, s’obrirà una llista d’espera. La prioritat d’accés és per ordre de sol·licitud.