Es consolida el curs de manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria

Oberta la inscripció a la V edició del curs, reconegut com a diploma d’extensió universitària, que sobretot pretén ser una eina d’implicació, apoderament i capacitació de les persones en situació de sense llar.

El Centre d’Acollida ASSÍS i la Fundació Solidaritat UB convoquem la V edició del curs prelaboral Tècnic en manteniment d’horts urbans, centres de compostatge i jardineria. Prioritàriament, la formació s’adreça a persones en situació de sense llar ateses al Centre d’Acollida ASSÍS i/o a altres entitats socials que tinguin a partir de 20 anys i disposin de permís de residència i de treball. També hi ha algunes places per a estudiants de la UB.

El curs, reconegut com a diploma d’extensió universitària per la Universitat de Barcelona (30 crèdits ECTS), es compon d’una part teòrica (200 h.) i una part pràctica (50 h.), i compta amb 25 vacants. L’alumnat estarà acompanyat per 11 persones voluntàries, un enginyer agrònom i un educador social.

El principal objectiu del curs és ampliar la capacitació de l’alumnat per incrementar, així, les seves possibilitats d’accés al mercat laboral. Per fer-ho, el programa formatiu inclou el coneixement i la pràctica de l’hort i el jardí (tècniques de manteniment de zones enjardinades, espais de cultiu urbà i centres de compostatge comunitari), però, també, competències personals i laborals que motivin i acompanyin el procés d’inserció en el món del treball (comunicació interpersonal, organització i planificació, capacitat de liderar iniciatives, flexibilitat i innovació, iniciativa, proactivitat i autonomia, anàlisi i resolució de problemes).

El 42% dels i les estudiants de les tres primeres edicions que van finalitzar el curs amb èxit va trobar una feina, i un 57% d’aquestes persones ha treballat en el sector professional de l’horticultura i la jardineria.

La V edició del curs tindrà lloc d’octubre de 2017 a juny de 2018, els dimarts i divendres de 8:30 a 12 hores. El període de pràctiques s’iniciarà a finals de gener de 2018 i finalitzarà a principis de juny. Les pràctiques es faran en escoles, centres de compostatge comunitaris o entitats socials, i el seu horari s’establirà entre l’alumnat i l’empresa.

La inscripció al curs es pot realitzar a través del correu electrònic kfontan@assis.cat. Es concretarà una cita en què s’informarà del funcionament de la formació i, si totes les places estan ocupades, s’obrirà una llista d’espera. La prioritat d’accés és per ordre de sol·licitud.